BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Lepsényitől Szemereyig

Beolvad a Szemerey Tamás nagyvállalkozóhoz köthető Mabi-Bus Kft.-be az Ikarus Egyedi Autóbusz Gyártó Kft., és az utóbbi nevén folytatja a működését várhatóan a második félévtől – közölte a Mabi-Bus. Matolcsy György jegybankelnök unokatestvére, Szemerey Tamás érdekeltsége közvetett: a Mabi-Bus egyik tulajdonosa az Evopro Bus Kft., s az ebben résztulajdonos, brnói bejegyzésű Lugreda a.s. kapcsolható Szemereyhez.

Az Ikarus Egyedi eddig is a családba tartozott, miután az Ikarus EAG Ingatlanhasznosító Kft. és az Albatric Kft. által tavaly alapított céget idén februárban megvette a Mabi-Bus. Utóbbi a 2015 szeptemberében záruló üzleti évben 937 millió forint árbevételt és bő 100 millió forint adózott eredményt könyvelt el. A mérlegtervezet szerint az összeolvadás után a jogutód, az Ikarus Egyedi saját tőkéje 865 millió, a jegyzett tőkéje 5,85 millió forint lesz, kötelezettségei pedig megegyeznek a Mabi-Bustól örökölt 3,3 milliárd forinttal.

A jövőben Ikarus néven működő Mabi-Bus 2013-ig NABI Gyártó Kft. néven volt ismert, amerikai kézből akkor vásárolta fel az Evopro-csoport (utóbbiból vette meg Szemerey az azóta Növekedési Hitel Bankká átnevezett Evobankot). Az Evopro-csoport saját autóbuszfejlesztésbe fogott, ennek eredménye a Modulo-család, amely elektromos és hibrid változatban és kompozitkarosszériával is készül. A fejlesztéshez az Új Széchenyi Terv 380 millió forintos támogatással járult hozzá. A buszos társaság legutóbb azzal került a hírekbe, hogy 4 milliárd forintnyi közpénzhez jutott a nemzetgazdasági tárcától, miután megnyerte a BKV tenderét 20 darab elektromos busz szállítására.

A 168 óra című hetilap összeférhetetlenséget feszegetett olyan alapon, hogy Lepsényi István jelenlegi gazdasági államtitkár „segédkezett állami forrásból jelentős üzletet összehozni” annak a cégnek, amelyben korábban tisztséget viselt. Lepsényi ugyanis a Mabi-Bus felügyelőbizottsági elnöke volt tavaly október végéig, majd a gazdasági tárca gazdaságfejlesztésért és -szabályozásért felelős államtitkára lett. Fennhatósága alá tartozott többek között a támogatási szerződések előkészítése, olyanoké is, mint a Mabi-Bus által decemberben elnyert szubvencióé.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.