BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Lepsényitől Szemereyig

Beolvad a Szemerey Tamás nagyvállalkozóhoz köthető Mabi-Bus Kft.-be az Ikarus Egyedi Autóbusz Gyártó Kft., és az utóbbi nevén folytatja a működését várhatóan a második félévtől – közölte a Mabi-Bus. Matolcsy György jegybankelnök unokatestvére, Szemerey Tamás érdekeltsége közvetett: a Mabi-Bus egyik tulajdonosa az Evopro Bus Kft., s az ebben résztulajdonos, brnói bejegyzésű Lugreda a.s. kapcsolható Szemereyhez.

Az Ikarus Egyedi eddig is a családba tartozott, miután az Ikarus EAG Ingatlanhasznosító Kft. és az Albatric Kft. által tavaly alapított céget idén februárban megvette a Mabi-Bus. Utóbbi a 2015 szeptemberében záruló üzleti évben 937 millió forint árbevételt és bő 100 millió forint adózott eredményt könyvelt el. A mérlegtervezet szerint az összeolvadás után a jogutód, az Ikarus Egyedi saját tőkéje 865 millió, a jegyzett tőkéje 5,85 millió forint lesz, kötelezettségei pedig megegyeznek a Mabi-Bustól örökölt 3,3 milliárd forinttal.

A jövőben Ikarus néven működő Mabi-Bus 2013-ig NABI Gyártó Kft. néven volt ismert, amerikai kézből akkor vásárolta fel az Evopro-csoport (utóbbiból vette meg Szemerey az azóta Növekedési Hitel Bankká átnevezett Evobankot). Az Evopro-csoport saját autóbuszfejlesztésbe fogott, ennek eredménye a Modulo-család, amely elektromos és hibrid változatban és kompozitkarosszériával is készül. A fejlesztéshez az Új Széchenyi Terv 380 millió forintos támogatással járult hozzá. A buszos társaság legutóbb azzal került a hírekbe, hogy 4 milliárd forintnyi közpénzhez jutott a nemzetgazdasági tárcától, miután megnyerte a BKV tenderét 20 darab elektromos busz szállítására.

A 168 óra című hetilap összeférhetetlenséget feszegetett olyan alapon, hogy Lepsényi István jelenlegi gazdasági államtitkár „segédkezett állami forrásból jelentős üzletet összehozni” annak a cégnek, amelyben korábban tisztséget viselt. Lepsényi ugyanis a Mabi-Bus felügyelőbizottsági elnöke volt tavaly október végéig, majd a gazdasági tárca gazdaságfejlesztésért és -szabályozásért felelős államtitkára lett. Fennhatósága alá tartozott többek között a támogatási szerződések előkészítése, olyanoké is, mint a Mabi-Bus által decemberben elnyert szubvencióé.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.