BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

London villanytaxikra vált

A legendás, ormótlan, de kényelmes taxikat hibridhajtásúakkal váltják fel a brit fővárosban, a dizájn megváltoztatásáról egyelőre nincsen hír.

A londoni taxik is haladnak a korral, gyártójuk, a kínai Geely hamar meghallotta és megértette az hetekben megválasztott új polgármester, Sadiq Khan szmogcsökkentésre vonatkozó üzenetét. A legendás, ormótlan, de kényelmes taxikat hibridhajtásúakkal váltják fel – a dizájn megváltoztatásáról egyelőre nincsen hír. Annyit tudni, hogy az 1958-as FX4-est a TX5-ös kódnéven futó változat váltja, ez azonban még tervezési stádiumban van. A fejlesztéshez és a gyártáshoz a most kibocsátott és hatszorosan túljegyzett zöldkötvényből befolyt 400 millió dollárt használja fel a Zhejiang Geely Holding Group.

Frank Li, a társaság pénzügyi igazgatója újságírók előtt kifejtette, hogy esetükben a nemes cél találkozott a befektetői érdeklődéssel, ez magyarázza a kötvénykibocsátás sikerét. Újabbat nem terveznek, ez a pénz elég lesz – idézi Lit a Bloomberg. A sikerben a zöldkötvények magasabb hozama is közrejátszott, a környezetvédelmet szolgáló beruházások finanszírozásához ugyanis könnyebb pénzt szerezni, főképp a tavalyi párizsi klímacsúcs óta. A hírügynökség összesítése szerint tavaly globálisan 46 milliárd dollár értékben vontak be „zöld” tőkét kötvénykibocsátással, ezt a rekordot az idén tízmilliárddal szárnyalhatják túl.

Az autóipar mágnesként vonzza a friss tőkét a kínaiak kibocsátását szervező Barclays szerint. A 2021-ben lejáró kötvényeket 2,75 százalékos kuponnal adják, ilyen olcsón kínai autógyártó még nem jutott friss tőkéhez. Miután begyűjtötte a pénzt a Geely, már szedi is a sátorfáját. Nem lép meg a pénzzel, csak Coventry-be költözik, ahol új gyárában indul majd a kísérletezés a TX5-össel. A sorozatgyártás 2017 záró negyedévében kezdődhet, épp időben, hiszen London városa a 2018 januárjától írja elő a zéró emissziós taxik használatát. A gyár kapacitását évi 36 ezer elektromos taxira tervezik, ebből bőven jut exportra is, tekintettel arra, hogy London utcáin jelenleg „mindössze” 23 ezer taxi fuvarozza az utasokat. (Uber nélkül.) A Geely már javában keresi a vevőket szabad kapacitásaira, Frank Li tájékoztatása szerint a több európai megapolisszal is előrehaladott tárgyalásokat folytatnak a szállításokról.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.