BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nem csak az Apple-é az iPhone

Az Apple elvesztette egyeduralmát legismertebb márkaneve fölött a pekingi legfelső bíróság döntése szerint. A jogi küzdelem még 2012-ben indult, miután egy kínai társaság, a bőrtokokat és kiegészítőket gyártó Xintong Tiandi Technology saját bőrből készült termékeit IPHON­E jelöléssel árulta, amit az Apple szeretett volna megszüntetni. Az ügyben illetékes kínai hatóságok 2013-ban egyszer már a Xintongnak adtak igazat, az amerikai vállalat azonban fellebbezett a döntés ellen, így került a legmagasabb szintre a per.

Az Apple még 2002-ben jegyeztette be az iPhone márkajelzést, míg a kínai cég 2007-ben. Az amerikai cég okostelefonjait azonban csak 2009-ben kezdték forgalmazni Kínában, és nem lehetett bizonyítani, hogy széles körben ismert volt ott ez a jelölés 2007 előtt, amikor a Xintong bevezette saját termékeit.

Az Apple számára Kína az egyik legfontosabb piac, tavaly közel ötvenmillió iPhone-t adtak el ott. A társaság és a China Mobile 2013 végén jelentette be együttműködését, melynek keretében a legnagyobb kínai mobilcég kínálatában is feltűntek az iPhone-ok, és az okosmobilok forgalma ezt követően kezdett szárnyalni Kínában. A következő bő másfél év az Apple történetének talán legsikeresebb időszaka volt, egymást követték a rekordbevételt és nyereséget hozó negyedévek, miközben az iPhone-ok értékesítése is meredeken nőtt. Éppen ezért kellemetlen a vállalatnak, hogy nem kizárólagosan birtokolja ezt a márkanevet, bár az üzleti eredményekre és a forgalomra ez az incidens minimális hatással lehet.

Az idei első három hónap meglehetősen gyengén sikerült az Apple-nél, amiben meghatározó szerepet játszott a kínai bevételeik visszaesése: 26 százalékkal maradtak el az egy évvel korábbitól. A társaság nem hozta nyilvánosságra, hogy iPhone-ból mennyit adtak el Kínában, de valószínűleg a készülékértékesítésben is jelentős volt a zuhanás.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.