Összeomlott a táblagépek piaca az első negyedévben, az IDC adatai szerint mindössze 39,6 millió készüléket adtak el, ami 14,7 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól. A visszaesést jól érzékelteti, hogy bár 2015 első három hónapja sem sikerült túl jól a gyártóknak, akkor éves összevetésben még csak hat százalékos csökkenést mért a piackutató cég.
A drámai mértékű zuhanás hátterében a szakértők szerint a szezonális hatások mellett a fogyasztói szokások átalakulása áll, ami részben a nagyméretű kijelzővel rendelkező, rendkívül nagy teljesítményű okostelefonok térhódításának, valamint az ultramobil számítógépek megjelenésének és fokozatos elterjedésének köszönhető. Emellett nem szabad megfeledkezni arról sem, hogy folyamatosan nő a tabletek életciklusa, vagyis egy-egy felhasználó már ritkábban cseréli le eszközét, mint a megjelenésüket követő első néhány évben.
Az IDC adatai szerint a hagyományos táblagépek uralják ugyan a piacot – az eladott készülékek közel 90 százaléka ilyen volt –, azonban a csatlakoztatható billentyűzettel ellátott, hibrid vagy 2 in 1 eszközök iránt gyorsan nő az érdeklődés. A január–márciusi időszakban 4,9 milliót adtak el ezekből, több mint kétszer annyit, mint egy évvel korábban.
A legnagyobb gyártó továbbra is az Apple, azonban a társaság értékesítése az első három hónapban közel 19 százalékkal maradt el a tavalyitól. Még nagyobbat esett a Samsung táblagépek forgalma, ezekből 28 százalékkal fogyott kevesebb, mint egy éve. Bejött viszont az Amazonnak az olcsó Fire tablet. A társaság 2015 első három hónapjában még nem fért be az öt legnagyobb gyártó közé, idén az első negyedévben pedig már a harmadik volt kétmillió fölötti forgalommal, amit elsősorban annak köszönhet, hogy ősszel a legolcsóbb táblagépe árát levitte ötven dollárra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.