Sokáig tabunak számított a japán gyártóknál az öreg kontinensen kedvelt dízelmotor és automatikus váltó párosa, de már a Subaru sem engedheti meg magának az a luxust, hogy ne kínáljon ilyen konfigurációt. Bár a márka összeladásaihoz képest marginális az európai piac, az igényekre való tekintettel az új generációs Outbackhez és a Foresterhez is rendelkezésre áll már ez a lehetőség.
A 2,0 literes, 147 lóerős bokszerdízelhez fokozatmentes váltót 450 ezer forintos felárért társítanak a japánok, ám az már az első métereken nyilvánvalóvá válik, hogy kerülni akarták a CVT-váltókra jellemző „nyúlós” érzést. Azt ugyan szokni kell, hogy gázadásra túl hirtelen reagál, egyébként nagyon komfortos a működése: mivel nincsenek hagyományos értelemben vett kapcsolások, szó sincs megtorpanásról, hanem finoman, egyenletesen gyorsítunk – a dinamika a 350 Nm-es nyomaték okán tisztességes. Városban semmivel sem rosszabb ez a rendszer, mint akármelyik hét- vagy nyolcfokozatú váltó, igazából akkor van hátránya, ha sportosabbra vesszük a figurát, hiszen működési elvéből adódóan ilyenkor bömbölteti a motort (magas fordulaton tartja). Ez már csak azért sem jó, mert a bokszerdízel a Foresterben nem éppen csendes. A motor az egymással szemben álló hengerek miatt ugyan vibrációmentes, ám kelepelő hangjából a kelleténél több jut az utastérbe.
Kár, mert egyébként a Forester nagyon kellemes utazóautó. Modern vezetéstámogató rendszereket ne keressünk benne, de a hatalmas lábtér, a nagy üvegfelületek és a komfortos ülések miatt hosszútávfutóként jól teljesít. Mivel a méretes ajtók csaknem derékszögben nyílnak, a beszállás könnyű, és praktikus részletből (pl. sok rekesz) sincs hiány. Az persze tény, hogy a 9,64 millió forintos ár fényében túlságosan is egyszerű a műszerfal és az egész berendezés, ezért az összegért nívósabb környezet is elvárható.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.