BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tovább bővíti palettáját az Audi

A német „prémiumtrióból” az Audi rukkol ki elsőként kiskategóriás SUV-vel. Az új Q2-es külső méretei visszafogottak, hiszen a nagyvárosokban élők igényeit vették figyelembe: rövid túlnyúlásai segítik a manőverezést, a belső teret viszont úgy alakították ki, hogy minél több hely jusson a csomagoknak (405–1050 liter) és az utasoknak is: a gyáriak ígérete szerint öt felnőtt is kényelmesen elfér odabent.

Az autó 4191 mm hosszú, 1794 mm széles és 1508 mm magas, tengelytávja 2601 mm, utascellája merev, mégis könnyű, a belépőmodell tömege 1205 kilogramm. Orrába a 116 lóerős, háromhengeres 1.0 TFSI turbós benzines kerül, őszi bevezetésekor két további benzinmotor, a 150 lóerős 1,4 TFSI és a 190 lóerős 2,0 TFSI mellett három TDI motor lesz elérhető. A 116 lóerős, 1,6 literes alapdízelen kívül a 2,0 literes TDI-t lehet majd választani 150, illetve 190 lóerős kivitelben.

Szériában hatfokozatú kézi váltót kapunk, a hétfokozatú, dupla kuplungos S tronic felárért rendelhető, a legerősebb benzineshez és dízelhez azonban alapáron jár az új fejlesztésű, hatfokozatú, dupla kuplungos szerkezet. A modell két csúcskiviteléhez a quattro hajtás is alapáras (a közepes teljesítményűekhez opciós), a húszcentis hasmagasságnak köszönhetően ez a csúszós aszfalton kívül rossz minőségű földutakon is bevethető lesz. A segédberendezésekkel is bőkezűen bántak a mérnökök, újdonságként radaros vészfékező rendszert kapott a Q2, amely autókat és gyalogosokat egyaránt érzékel, kisebb tempóról képes állóra fékezni a kocsit. Kameraalapú aktív biztonsági rendszerét használva a sávjában marad az autó, dugóban pedig beavatkozás nélkül követi az előttünk haladót.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.