A német „prémiumtrióból” az Audi rukkol ki elsőként kiskategóriás SUV-vel. Az új Q2-es külső méretei visszafogottak, hiszen a nagyvárosokban élők igényeit vették figyelembe: rövid túlnyúlásai segítik a manőverezést, a belső teret viszont úgy alakították ki, hogy minél több hely jusson a csomagoknak (405–1050 liter) és az utasoknak is: a gyáriak ígérete szerint öt felnőtt is kényelmesen elfér odabent.
Az autó 4191 mm hosszú, 1794 mm széles és 1508 mm magas, tengelytávja 2601 mm, utascellája merev, mégis könnyű, a belépőmodell tömege 1205 kilogramm. Orrába a 116 lóerős, háromhengeres 1.0 TFSI turbós benzines kerül, őszi bevezetésekor két további benzinmotor, a 150 lóerős 1,4 TFSI és a 190 lóerős 2,0 TFSI mellett három TDI motor lesz elérhető. A 116 lóerős, 1,6 literes alapdízelen kívül a 2,0 literes TDI-t lehet majd választani 150, illetve 190 lóerős kivitelben.
Szériában hatfokozatú kézi váltót kapunk, a hétfokozatú, dupla kuplungos S tronic felárért rendelhető, a legerősebb benzineshez és dízelhez azonban alapáron jár az új fejlesztésű, hatfokozatú, dupla kuplungos szerkezet. A modell két csúcskiviteléhez a quattro hajtás is alapáras (a közepes teljesítményűekhez opciós), a húszcentis hasmagasságnak köszönhetően ez a csúszós aszfalton kívül rossz minőségű földutakon is bevethető lesz. A segédberendezésekkel is bőkezűen bántak a mérnökök, újdonságként radaros vészfékező rendszert kapott a Q2, amely autókat és gyalogosokat egyaránt érzékel, kisebb tempóról képes állóra fékezni a kocsit. Kameraalapú aktív biztonsági rendszerét használva a sávjában marad az autó, dugóban pedig beavatkozás nélkül követi az előttünk haladót.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.