BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A magyarokra is megpróbálják rásózni az árvíz miatt károsult autókat

A nagy nyugat-európai árvizek után megjelennek a piacokon az ott vízkárokat szenvedett használt autók.

A tapasztalatok szerint a főleg Franciaországban és Németországban nagy területeket érintő árvizek után sokan próbálnak akár Közép- és Kelet-Európában is túladni vízkáros gépkocsijukon. Szakértők szerint a vízkáros gépkocsik az árvíz levonultával rövid időn belül megjelennek a kereskedésekben és a hirdetésekben - figyelmeztetett az AAA Autó.

2015-ben Magyarországon összesen 153 ezer külföldről behozott használt gépkocsit helyeztek forgalomba, az idei év első öt hónapjában pedig ez a szám eléri a 71 ezret. A származási országok között túlsúlyban van Németország és Franciaország – mindkét országban több helyen, nagy közúti forgalmú városokban is rekordáradások voltak az elmúlt hetekben. A különféle elektronikus eszközökkel és biztonsági rendszerekkel felszerelt modern gépkocsik hajlamosabbak a meghibásodásra, különösen, ha a motor feletti szintig vízben álltak. A vízkáros gépkocsik elektronikus rendszerei gyakorlatilag bármikor felmondhatják a szolgálatot, és a fokozott korrózió miatt a külső részeknél is károsodás léphet fel.

„A nagyobb áradások után nálunk is előfordul, hogy egyértelműen vízkáros gépkocsit próbálnak eladni. Ezért nagyon körültekintően megvizsgáljuk, hol használták az autót. Sokkal alaposabb ellenőrzést végzünk például annak kiderítésére, nem maradt-e sár bizonyos, nehezen elérhető helyeken, például az ajtókárpit alatt. Gyakran találunk sarat például az ajtók körüli gumitömítés mögött vagy a műszerfal alatt. A csomagtartóban vagy a szőnyeg alatt jelentkező korrózió és kellemetlen szag is árulkodó jel” - magyarázta Karolína Topolová, az AAA Auto vezérigazgatója.

A használatautó-vásárlóknak is körültekintően kell eljárniuk. Feltétlenül ki kell kötniük, hogy az adásvételi szerződésben szerepeljen rendelkezés a gépkocsi vízkár-mentességéről, hogy később, szükség esetén, kártérítést követelhessenek.  „Ha egy gépkocsit vízkár ér, gyakorlatilag minden elektronikus eszközt ki kell cserélni benne, ami több százezer forint kiadást is jelenthet. Emiatt a vízkáros autókat gyakorlatilag lehetetlen értékesíteni a származási országokban. Ezért exportálják őket például Magyarországra” – tette hozzá Topolová.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.