A Vodafone Magyarország is belép a vállalati vezetékes adatszolgáltatások piacára – jelentette be Király István, a mobiltelefon társaság vállalati szolgáltatásokért felelős vezérigazgató-helyettese pénteken. Ezzel a cég gyakorlatilag a Magyar Telekom tortájából kíván egy szeletet kihasítani. A Vodafone nem titkolt célja, hogy erősítse a versenyt és körülbelül öt éven belül legalább tíz százalékos piaci részre tegyen szert ezen a területen - mondta Király István.
A társaság egy kilenc ezer kilométeres optikai hálózattal már most is rendelkezik, de a cégnek nincs előfizetői elérési infrastruktúrája. Ezért nem alkalmas a lakosság kiszolgálására, részben ezért a Vodafone nem is ezt a kört, hanem az 5-10 ezres nagyvállalkozói szektort kívánja megcélozni. Ezek elérése ugyanis vagy egy saját hálózati elem kiépítésével vagy a területen jelen lévő másik (inkumbens) szolgáltató hálózatának igénybe vételével viszonylag könnyen, illetve gazdaságosan megoldható.
Ezáltal a Vodafone – a vállalati vezetékes hang és menedzselt adatszolgáltatások éves szinten több mint 80 milliárd forintos piacára belépve – immár vállalati ügyfeleinek is egyszerre, egy kézből nyújtja a távközlési szolgáltatások teljes palettáját: a mobil hang és adat-, illetve vezetékes adatszolgáltatást. Az ehhez szükséges infrastruktúrával eddig csak a Telekom rendelkezett. A harmadik mobiltelefon társaság, vagyis a Telenor nem nyújt vezetékes szolgáltatást, míg a Magyarországon jelen lévő egyéb vezetékes szolgáltatók - saját jogon – nem nyújtanak mobil szolgáltatást. Így tehát a verseny a Vodafone és a Telekom között élesedhet ki.
A Vodafone részben azokat akarja magához csábítani, akik váltani szeretnének, illetve azokat a vállalkozásokat szólítja meg, amelyek új beruházást hajtanak végre, ahol e miatt még nincs kiépíttet infrastruktúra. Ez a kisebbik piac – mondta a Világgazdaságnak Király István.
A Vodafone világszerte több mint egymillió kilométernyi optikai hálózattal rendelkezik, és eddig csak három olyan ország volt – Magyarország mellett Albánia és Málta -, ahol bár jelen van a cég, de nem nyújtott vezetékes szolgáltatást. A Vodafone 79 országban nyújt IP – internet protokoll - alapú szolgáltatásokat, mintegy 25 ezer vállalatnak, köztük több olyan globális cégnek, amely Magyarországon is jelen van.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.