Befejezte „tőkegyűjtő körútját” az Uber legnagyobb riválisa, a kínai utazásmegosztási piac 87 százalékát uraló Didi Chuxing. A cég 7,3 milliárd dollárt szerzett, s ezzel a becsült piaci értéke elérte a 28 milliárd dollárt. Ebben a tőkeemelési körben vett részt az Apple is egymilliárd dollárral, mellette a legnagyobb kínai biztosítótársaság, a China Life és az internetes pénzügyi szolgáltatásokat nyújtó Ant Financial – az Alibaba alapító-tulajdonos Jack Ma cége – 3,5 millió dollárt tett be a Didibe. A China Merchants Bank 2,5 milliárddal szállt be.
Ezek közük a legnagyobb dobásként elemzők az Apple egymilliárdos szerepvállalását említik, a technológiai óriás május végén jelentette be tőkeemelését. A show-t azonban még így is az Uber vitte el azzal, hogy megnyerte magának a szaúdi állami befektetési alap 3,5 milliárd dolláros támogatását. A startupok anyagi lehetőségeinek alakulását nyomon követő CrunchBase szerint a vetélkedésben a korábban indult Uber vezet, a kaliforniaiak több befektetési körben 14,1 milliárd dollárt sepertek be, míg a Didi Chuxing leragadt 10,5 milliárdnál. A 70 országban szolgáltató Uber piaci érték tekintetében 62,5-28 milliárdra vezet a kínaiak előtt. A Didi Chuxing számai viszont így is lenyűgözőek: 15 millió sofőrjük 300 millió regisztrált ügyfél hívására vár, s napi átlagban 14 millió fuvart teljesítenek. Nem véletlen, hogy az Uber is ácsingózik erre a hatalmas piacra. Az amerikaiak Uber China néven alapított leányvállalata évi egymilliárd dollárt szán a piac megdolgozására, ezt márciusban Travis Kalanick, helyi Uber vezérigazgató jelentette be – emlékeztet a The Wall Street Journal. Kalanick tervei szerint két éven belül már nyereségessé tehető a szolgáltatásuk. Jó úton haladnak, hiszen tegnap már azt közölték, hogy júliusban 60 kínai városra terjesztik ki szolgáltatásukat. Az Uber egyébként 30 millió utazást bonyolít le – igaz, nem napi, hanem havi átlagban. A két vállalat esetleges összeborulásáról is érkeznek hírek, de ezek az érintettek szerint minden alapot nélkülöznek. Ehelyett Cheng Wei, a Didi Chuxing társalapító-vezérigazgatója közleményében inkább azt hangsúlyozta, hogy a maguk útját járják: négy év alatt Kína legnagyobb fuvartársaságává nőtték ki magukat. Kihasználják technológiai előnyüket, a szinergiákat, tehetséges csapatuk pedig folyamatos növekedési pályán tudja tartani a céget.
A növekedéshez a szolgáltatások bővítése is szükséges, e téren az Uber viszont jól teljesít – Amerikában legalábbis. A cég tegnap indította el új szolgáltatását, amelyet elsőként a Seattle-ben élő és regisztrált üzletemberek számára tett elérhetővé. Ennek lényege, hogy 30 napra előre és percre pontosan meghatározhatják, hogy hol vegye fel őket az Uber sofőrje, és hova szállítsa őket. Első körben a repülőtéri fuvaroknál számít tarolásra az üzemeltető, amely ezután már le sem moshatja le magáról, hogy klasszikus taxiszolgáltatást nyújt. Az okostelefonon a koordináták megadása után csak várni kell a sofőr érkezésére. A fuvarért normál tarifát számítanak fel egyelőre, ha csúcsforgalomban, ha azon kívül rendeli a felhasználó. A fuvar egyébként következmények nélkül törölhető, de csak akkor, ha az utasért küldött sofőr öt percnél kevesebbet autózott a megrendelés helyszíne felé. Az alkalmazás az egyik közeli uberest küldi ki úgy, hogy lehetőség szerint se neki, se utasának ne kelljen várakoznia. Ez meglehetősen bonyolult algoritmust feltételez a cég programozói szerint. A szolgáltatást Seattle-ben tesztelik, de hamarosan számos amerikai nagyvárosra is kiterjesztik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.