BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Távhűtéssel kapcsolatos panasza van? Forduljon a fogyasztóvédelmi hatóságokhoz!

A távhűtés mérésével, elszámolásával, a díjfizetéssel, a számlázással és a végső felhasználók tájékoztatásával kapcsolatos jogsértés ügyében az illetékes megyei, fővárosi fogyasztóvédelmi hatóságokhoz lehet fordulni július 1-jétől.

Az új jogi szabályozásra a fogyasztóvédelmi civil szervezet, a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) közleményben hívta fel a figyelmet kedden.

Közleményében a civil szervezet emlékeztet arra, hogy 2016. július 1-jén lépett hatályba az energiahatékonyságról szóló törvény módosítása, ebben új hatásköri szabályokat vezettek be a távhűtéses közszolgáltatással kapcsolatosan.

Eszerint a fogyasztóvédelmi hatóság jár el, ha a távhűtést végző szolgáltató megsérti a méréssel, az elszámolással, a díjfizetéssel, a számlázással és a végső felhasználók tájékoztatásával kapcsolatos rendelkezéseket. A civil szervezet hangsúlyozza: a fogyasztóvédelmi hatóság eljárására a fogyasztóvédelemről szóló törvényt kell alkalmazni, ebben fogyasztónak minősül  a végső felhasználó, ha nem természetes személy is.

A végső felhasználó csak akkor kezdeményezheti a fogyasztóvédelmi hatóság eljárását, ha igazolja, hogy eredménytelenül fordult panaszával a távhűtési szolgáltatóhoz - hívja fel a FEOSZ közleményében a figyelmet.

A távhűtés jelentős mértékben szerepet vállalhat a teljes épületekre kiterjedő klimatizálás környezetbarát módon történő megvalósításában, a távhűtés központosított rendszerének köszönhetően nincsen szükség a város képét romboló kívül rögzített klímadobozokra - írja közleményében a FEOSZ.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.