Jól jött a Brexit a világ legnagyobb hirdetési csoportjának: az első fél évben a londoni székhelyű WPP árbevétele 12 százalékkal, 6,5 milliárd fontra nőtt, EBIT szerinti profitja pedig 15 százalékkal, 769 millió fontra ugrott. Változatlan árfolyammal számolva csak 10 százalékkal nőtt a profit, vagyis a WPP jól járt a font gyengülésével – ami már a június 23-i népszavazás előtt is megmutatkozott –, és ez ellensúlyozta annak hatását is, hogy a referendum előtt egyes ügyfelek inkább kivártak a megrendelésekkel. Az eredmény hírére 6,3 százalékkal szökött fel a WPP-részvények árfolyama, amiben az is közrejátszott, hogy a társaság az év végi bevételvárakozásait is feljavította.
Az Ogilvy & Mather, a JWT, a Young & Rubicam és a Grey ügynökségeket is felölelő csoport vezérigazgatója, Martin Sorrell szerint a Brexit körüli bizonytalanságok hatását a szavazás előtt még érezték, utána azonban már nem. Ezzel együtt a WPP-vezér arra számít – mondta el újságíróknak –, hogy a második fél év keményebb lesz, mint az első: részben a magas bázis miatt, részben pedig azért, mert a nagy ügyfelek óvatosak lesznek, amíg nem körvonalazódik, milyen megállapodást érhet el az Egyesült Királyság globális kereskedelmi partnereivel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.