BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Akik nagyot nyertek a Brexiten

Jól jött a Brexit a világ legnagyobb hirdetési csoportjának: az első fél évben a londoni székhelyű WPP árbevétele 12 százalékkal, 6,5 milliárd fontra nőtt, EBIT szerinti profitja pedig 15 százalékkal, 769 millió fontra ugrott. Változatlan árfolyammal számolva csak 10 százalékkal nőtt a profit, vagyis a WPP jól járt a font gyengülésével – ami már a június 23-i népszavazás előtt is megmutatkozott –, és ez ellensúlyozta annak hatását is, hogy a referendum előtt egyes ügyfelek inkább kivártak a megrendelésekkel. Az eredmény hírére 6,3 százalékkal szökött fel a WPP-részvények árfolyama, amiben az is közrejátszott, hogy a társaság az év végi bevételvárakozásait is feljavította.

Az Ogilvy & Mather, a JWT, a Young & Rubicam és a Grey ügynökségeket is felölelő csoport vezérigazgatója, Martin Sorrell szerint a Brexit körüli bizonytalanságok hatását a szavazás előtt még érezték, utána azonban már nem. Ezzel együtt a WPP-vezér arra számít – mondta el újságíróknak –, hogy a második fél év keményebb lesz, mint az első: részben a magas bázis miatt, részben pedig azért, mert a nagy ügyfelek óvatosak lesznek, amíg nem körvonalazódik, milyen megállapodást érhet el az Egyesült Királyság globális kereskedelmi partnereivel.

A médiatervezéstől a piackutatásig széles spektrumú szolgáltatásokat nyújtó WPP ügyfelei közé tartozik a Ford, az Unilever, a L’Oré­al és a Tesco, ebben a fél évben olyan cégektől is kapott új megbízásokat, mint a Sony, a Verizon vagy a SABMiller. Korábbi közléseik szerint a csoport mindenekelőtt a gyorsan növekvő piacokon és az új médiában akar erősíteni a következő négy-öt évben, de a kontinentális Európa nagyobb piacain is erősebb tempóban akarnak bővülni.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.