A svédek első, milliós darabszámot elérő modellje fél évszázada mutatkozott be egyszerre négy skandináv városban. Nem volt zökkenőmentes a világpremier, a göteborgi Lorensberg Hotelben 1966. augusztus 17-re időzítették az eseményt, de a városban épp mindenki két rendőrgyilkost keresett, a szállodával átellenben lévő színházat ki is ürítették azon a napon, amikor a nemzetközi sajtóeseményre sort kerítettek.
Pár órás késéssel aztán az autó bemutatkozott Oslóban, Koppenhágában és Helsinkiben is, két nappal később pedig megkezdődött az új típus sorozatgyártása, elsőként négyajtós, lépcsős hátú karosszériával. Egy évvel később érkezett a kétajtós, lépcsős hátú, majd még egy évvel később a kombi. A hathengeres változat egyedi orral, 1969-ben debütált 164-es néven. Ennél a modellnél vezette be számozási rendszerét a Volvo, az 1-es a modellsorozatra utalt, majd következett a hengerszám, végül az ajtók száma.
Műszakilag elég sokat megtartott az előd Amazon típusból, de a biztonság javítása érdekében bevezették a négykerék-tárcsaféket. Az 1971-es modellfrissítés alkalmából fekete lett a hűtőrács, ekkor jelent meg az átlós dísz. Nyolc évig volt csak megvásárolható a Volvo 100-as sorozata, ennek ellenére a svédek első olyan modellje lett, amely túllépte az egymilliós darabszámot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.