BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Sportautó négy személyre

A formatervezésnél kínosan ügyeltek, hogy a megszokott karaktert megtartsák, akárcsak a 911-esnél, egyetlen vonalat sem hagytak meg az eredeti autóból

Amióta először nekiláttak, hogy formába öntsék a négyajtós Porsche ötletét, azon dolgoznak a stuttgarti mérnökök, hogy megtalálják a tökéletes átmenetet a luxuslimuzin és a sportkupé között. Minden – szó szerint – nehezítés ellenére elérték, hogy a BMW 7-es sorozat, a Maserati Quattroporte vagy éppen a Jaguar XJ közegében is Porscheként azonosítsuk a Panamerát: a szükséges pluszt a márkára jellemző kifinomult, éles kezelhetőség biztosította. Mire a második generáció megszületett, alapjaiban újult meg a luxus gran turismo koncepciója, és az eddiginél is közelebb kerültek a vágyott eredményhez.

Bár a formatervezésnél kínosan ügyeltek, hogy a megszokott karaktert megtartsák, akárcsak a 911-esnél, egyetlen vonalat sem hagytak meg az eredeti autóból. Atletikusabb és stílusosabb az új modell megjelenése. Minden irányban nőtt, a végeredmény optikailag mégis egy szélesebb és laposabb, egyszóval sportosabb Panamera, amely még többet merít a márkával gyakorlatilag egyet jelentő 911-es formavilágából. Teljesen alumíniumból készül a Porsche új, moduláris padlólemezére épülő második generáció. Belekerült a négykerék-kormányzás, háromkamrás lett a légrugó, új az elektrohidraulikus szervokormány, és megkapta a frissen fejlesztett nyolcfokozatú, dupla kuplungos váltót is. A leglátványosabb újítás az alapesetben rejtett hátsó légterelő, amely miután kiemelkedik a hátsó ablakkeret alól, még ki is szélesedik, hogy még nagyobb felületen termelhessen leszorítóerőt.

Friss motorkínálata mellett az utastér is alaposan átalakult: eltűntek a középkonzol jellegzetes szellőzői, helyüket a mai divat szerint egy 12,3 colos érintőképernyő vette át, de mutatós műszerből is csupán egy maradt, a középre helyezett fordulatszámmérő, a többi információ egy-egy kis digitális kijelzőn jelenik meg. Monitorokból a hátsó sorban sincs hiány, a kardánalagút kezelőfelületén kívül még az első ülések háttámlájára is kerülhet egy-egy hatalmas képernyő. Ennek megfelelően sok új funkcióval bővültek a Panamera multimédiás szolgáltatásai, a hőkamerás éjjellátó pedig észleli a gyalogosokat és az állatokat is, melyek a fényszóró hatósugarán kívül vannak, majd aktiválja a 84 szegmensből álló LED-es lámpát, és bevilágítja a veszélyt rejtő területet. Ami képességeit illeti, a fejlesztőcsapat igyekezett biztosra menni, és még a bemutató előtt útba ejtették a híres Nordschleifét, hogy pazar köridőt menjenek egy előszériás Turbóval.

Valójában ötajtós volt

Először 1988-ban készült négyajtós prototípus 989 Concept néven, 21 évvel később pedig a szériamodell is bemutatkozott a Sanghaji Autószalonon.

A négyajtósként emlegetett Porsche valójában ötajtós volt, mégis megtalálta a helyét az utazólimuzinok között. Formáját sok kritika érte, pedig

a 911-es mellett a 928-asból is merítettek. V6-os és V8-as benzines és dízelmotorjai mellett hibrid is készült. A motor Stuttgartból, a karosszéria Hannoverből utazott Lipcsébe, hogy

a Cayennel közös gyártósorról gördülhessen le a kész autó.

A négyajtósként emlegetett Porsche valójában ötajtós volt, mégis megtalálta a helyét az utazólimuzinok között. Formáját sok kritika érte, pedig

a 911-es mellett a 928-asból is merítettek. V6-os és V8-as benzines és dízelmotorjai mellett hibrid is készült. A motor Stuttgartból, a karosszéria Hannoverből utazott Lipcsébe, hogy

a Cayennel közös gyártósorról gördülhessen le a kész autó. Exkluzív lett a belső tér -->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.