Los Angeles kikötőjében a hétvégén megkezdték a fizetésképtelenné vált Hanjin Shipping tengeri áruszállító társaság konténerhajóinak kirakodását, de másutt még mindig feszült a helyzet, és kérdéses a nyílt vízen a célállomás felé tartó vagy a kikötők bejáratánál lehorgonyzott hajók és szállítmányuk sorsa. Emlékezetes, hogy egyelőre csupán a szingapúri, a Los Angeles-i és a hamburgi kikötő számít biztonságos menedéknek a Hanjin hajói számára, másutt a cég hitelezői lefoglalhatják a hajót és annak rakományát. Időközben előrelépés történt azzal, hogy a Hanjin legnagyobb hitelezője, az állami tulajdonú Korea Development Bank (KDB) jelezte: támogatja, hogy a másik dél-koreai nagy áruszállító, a Hyundai Merchant megvásárolja a Hanjin egyes eszközeit, átvegye munkatársait és tovább vigye az üzletet. A KDB-nél képben vannak, hiszen ők egyben a Hyundai Merchant legfontosabb hitelezői is. A két hajózási társaságban az is közös, hogy az utóbbi öt évből négyben veszteségesek voltak.
Amíg a szöuli cégbíróság nem hirdeti ki a Hanjin csődvédelméről szóló határozatát, addig hivatalos ajánlatot nem tehet a Hyundai, amelynek ügyvezetője, Baek In Gyun közölte, hogy csak az életképes, gazdaságosan üzemeltethető egységek és eszközök érdeklik – írja a Bloomberg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.