BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Félemeletes

A legkönnyebb úgy jellemezni az Audi belépő SUV-jét, hogy az A3-as allroad változata

Fiataloknak szánja a Q2-es szabadidő-autót az Audi, de nekem nem egyértelmű, hogy pontosan melyik korosztálynak. A gyári videókon és egyéb anyagokon állandóan a húszas éveikben járó fiatalok örülnek a világnak és az autónak, de aztán pár pillanattal később már az hangzik el a sajtóközlemény demográfiai adatokat taglaló részében, hogy 40 év lesz a vásárlók átlagos életkora. Már ez jelentős fiatalodást jelent az eddigi szabadidő-autókhoz képest, például a Q3-asnál ugyanez az érték 48 év. De az autó különféle rendszereiről a gyári videóban mesélő fiatalemberek ruházata is széles skálát fedett le, volt ott huszonéves mérnök kardigánban, negyvenes PR-szakember felhajtott gallérú pólóingben, de a céges kultúrába illő „fehér ing farmerrel kombinálva” sem volt alulreprezentálva. Szóval életkor-pontosítás nélkül magukat fiatalnak érző embereket céloznak meg az új modellel.

Üdének hat a megjelenés, sikerült elszakadni az Audi egyenarculatától. Ennek egyik legfőbb eleme az oldalfalon látható minta, amely úgy néz ki, mintha éles pengével kivágtak volna egy darabot a megszokott módon domborodó lemezből. Ezt a formai elemet aztán több helyen is megismétlik, például a műszerfalon a középső kerek légbeömlők alatt, és azt ígéri a gyár, hogy ez a Q2-es kiváltsága marad – amíg valamelyik kínai gyár le nem másolja az ötletet.

Széles és lapos a vastag krómkerettel kontúrozott hűtőrács a kocsi elején, ezt sem láthattuk még közúton ilyen formában. Minden világítófunkció a fényszóróban van (a ködfény is), így a lökhárító ezen részén szabadon kitombolhatták magukat a formatervezők. Az egyszerűen feketén hagyott állégbeömlőtől a kályhaezüst kerettel kiemeltig terjed a választék, és akkor még itt van a szintén fekete alsó védőszoknya, amelyet azonban színre fújva is lehet kérni. De ez még nem minden, a C oszlop kontrasztos színe/mintás betétje is segít megkülönböztetni a gyár többi modelljétől az újdonságot, amelynek talán a hátsója a leghétköznapibb – egészen addig, amíg meg nem pillantja az ember a futófényes irányjelzőt a lámpa alsó peremén.

Fényezett betét is kérhető az utastérbe (fehér, narancs, piros, sárga), mégsem ez a leglátványosabb. A színes és mintás betéteken felül kérhető olyan, amely első ránézésre egyszerűen mintás, valójában az utas előtti résznél és a váltókar melletti lábtámaszoknál világít – a fény azonban olyan halvány, hogy nappal nem érzékelhető, csak mélygarázsba vagy alagútba hajtva látható a változtatható színű „izzás”. A külső-belső színkombinációk, a választható motorok és felszereltségek segítségével összesen 5 millió kombináció létezik; alapvetően egyedi rendelésre készítik a típust, de azért bőven lesznek majd raktáron is autók. Elérhető a szemet gyönyörködtetően éles képet adó virtuális műszeregység, és mivel az összes többi Audihoz hasonlóan a Q2-eshez is alapáron adják az adatforgalmat lehetővé tevő fedélzeti SIM-kártyát, a megfelelő beállításokkal már hazánkban is élvezhetők az olyan extra funkciók, mint a navigációnál háttérnek kiválasztott műholdkép. Amíg elöl kényelmesen el lehet férni, a második sorban már passzentos a térkínálat, a fejtérből sokat feláldoztak a dinamikus megjelenés oltárán, de azért átlagos termetű utas nem fog panaszkodni. Legfeljebb arra, hogy a második sorba mindössze egy szivargyújtó-csatlakozó jutott áramvételezésre, és hogy nincs olyan szellőzőnyílás, amely közvetlenül ide szállítana friss levegőt.

Az MQB építőkészletet használó modell a vezetőülésből tekintélyes méretűnek tűnik, leginkább a szélessége miatt. Progresszív kormányzásának lényege, hogy egy kormányfordulat van a két végállás között, ennek ellenére nem érezni idegesnek az autót a volánmozdulatokra. Még az 1,0 literes, 115 lóerős alapmotorral is kellő dinamikával mozog az autó, igaz, ez esetben sokat kell dolgozni a hatfokozatú, kézi kapcsolású váltóval. Ezt és a szintén hatfokozatú, kézi kapcsolású váltóval felszerelt 115 lóerős 1.6 TDI-t volt alkalmam vezetni, és utóbbi sokkal könnyebben ment az eltérő áttételezés miatt. Amíg a benzines főtengelye 100-nál 2250-et forog, a dízelé csak 1700-at. Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy a hasonló teljesítményleadású – 1500/perc alatt turbólyukban van – motorok közül a dízel sokkal tovább bírja egy-egy fokozatban, hiszen ugyanaz a fordulatszám-tartomány úgy harmadával nagyobb sebességtartományt fed le. Ugyanahhoz a tempóhoz sokkal kevesebbet kell kapcsolni azért, mert tovább bírja szusszal a motor. A benzinesnek egyébként még leszabályozásig pörgetve sem hallani a háromhengerességét, alaposan megnevelték a prémiumszerepkörbe került kis turbóst, és a gázolajosnak is teljesen eltüntették a kerregését, még hidegen sincs hangja.

Az Audi úgy számol, nálunk és Európa-szerte az 1,6-es dízel lesz majd a legnépszerűbb erőforrás, ez a megfelelő méretű és tudású motor ebben a méretosztályban. Összkerékhajtás ehhez ugyan nem választható, de ezt nem lehet hátrányként említeni, hiszen szinte senki sem fog terepre menni ezzel az autóval. Az árakról később ad tájékoztatást a hazai forgalmazó, hozzánk csak októberben érkeznek meg az első példányok, javában tartanak még a tárgyalások az ingolstadti központtal. Azt egyébként nem sikerült kideríteni, hogy az Audi mennyi pénzt fizetett az Alfa Romeónak a Q2-es névért, úgyhogy nem tudni, ez mennyire befolyásolja a fogyasztói árat.

Vetélytársak

Fiat 500X A Jeep-rokonságnak hála igazi terepjáró is lehet a nagyra nőtt 500-as, persze az értékesítés javát a fronthajtású polgári változatok adják. 1,4-es turbós és 2,4-es szívó négyhengeresek (140–182 LE), valamint 1,6 és 2,0 literes dízelek (120–140 LE) alkotják a motorválasztékot.

Infiniti QX30 A Mercedes GLA testvérmodellje a brit gyártású QX30-as, amely a Q30-as prémium-kompakt jelzésértékűen megemelt, fekete alsó védőszoknyával ellátott változata. Mivel ezt csak összkerékhajtással adják, Európában kizárólag a 2,2 literes, 170 lóerős dízellel konfigurálható.

Jeep Renegade Dobozformája jól leplezi külméretéhez képest tágas belsejét. Világautóról lévén szó, nagyon széles a motorkínálata, 110–182 lóerő között 12-féle teljesítménnyel kínálják – az 1,4-es benzines turbóból például négyféle is van (140, 150, 162 és 170 LE).

Mercedes-Benz GLA Nem egyszerűen csak megemelték az A-osztályt, egyedi megjelenést is adtak a szabadidő-autónak a formatervezők. A technika nem változott, a 108 lóerős elsőkerekes dízeltől a 380 lóerős, összkerekes 45 AMG-ig terjed a paletta.



Infiniti QX30 A Mercedes GLA testvérmodellje a brit gyártású QX30-as, amely a Q30-as prémium-kompakt jelzésértékűen megemelt, fekete alsó védőszoknyával ellátott változata. Mivel ezt csak összkerékhajtással adják, Európában kizárólag a 2,2 literes, 170 lóerős dízellel konfigurálható.

Jeep Renegade Dobozformája jól leplezi külméretéhez képest tágas belsejét. Világautóról lévén szó, nagyon széles a motorkínálata, 110–182 lóerő között 12-féle teljesítménnyel kínálják – az 1,4-es benzines turbóból például négyféle is van (140, 150, 162 és 170 LE).

Mercedes-Benz GLA Nem egyszerűen csak megemelték az A-osztályt, egyedi megjelenést is adtak a szabadidő-autónak a formatervezők. A technika nem változott, a 108 lóerős elsőkerekes dízeltől a 380 lóerős, összkerekes 45 AMG-ig terjed a paletta. Ilyen volt! Még a 2012-es Párizsi Autószalonon leplezte le az Audi az itt látható Q2-est megelőlegező Crosslane Coupé tanulmányt, amelyet egyedi alumínium térvázra épített fel: a 177 lóerős összteljesítményű benzin-elektromos hibrid rendszer csak az első kerekeket hajtotta. A tanulmány különlegessége volt a karosszéria felépítése, a név ellenére targa, azaz kivehető tetős a háromajtós szabadidő-autó. A több darabból álló, 10 kg tömegű karbonfedél a csomagtartóban kapott helyet.-->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.