A Hanjin Shipping által bérelt valamennyi hajót kirakodásuk után haladéktalanul vissza kell juttatni a tulajdonosukhoz – így rendelkezett hétfőn a tengerhajózási társaság csődeljárásában illetékes szöuli bíróság, semmissé téve ezzel a 60 lízingelt konténerszállító hajó szerződését. A világ hetedik legnagyobb tengeri áruszállítójának számító Hanjinnek ezeken felül 37 saját konténerszállítója van. Teljes flottája 141 hajót számlál, benne mintegy negyven ömlesztett árut szállító egységgel. Eddig hét hajót adtak vissza a lízingcégeknek, amelyek hétfőig hivatalosan további 13-at kértek vissza – írja a Reuters. Az azonban kérdés, hogy a Hanjin mikorra tud eleget tenni a bírósági döntésnek, mivel hajóit addig nem engedik be a célállomás kikötőjébe, amíg előre nem fizetik ki a vontatás és a lerakodás költségeit.
Számos kikötőbe azért nem hajózhatnak be, mert ottani tartozásaik fejében lefoglalnák a hajójukat. Múlt héten a cég elnöke, valamint korábbi elnök asszonya 45 millió dollárt adott gyorssegélyként a kirakodási költségek fedezésére, ám hogy ez mire lesz elég, nem tudni. Mindenesetre csak a nyílt vízen veszteglő lízinghajóin napi kétmillió dolláros veszteséget szenved a Hanjin.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.