Karcsúsodik a csődben lévő dél-koreai Hanjin Shipping hajóflottája. A bérelt tengeri áruszállítók közül hármat eladtak szerdán, összesen 39 millió dollárért, másik kettőre pedig versenytárgyalást írtak ki. A vevő, a szingapúri Winning Shipping azonnal munkába is állítja a hajókat, hogy ki tudja élvezni a Hanjin csődjét követő fuvarozói díjemelések pozitív hatásait. Ázsia és Amerika viszonylatban ugyanis egy hét alatt másfélszeresére szöktek fel az árufuvarozói tarifák, noha a piacon nagy a kapacitásfölösleg, éppen az árversenyben ment tönkre a Hanjin Hajózási szakemberek szerint a cég darabokra szedése folyamatban van, a hétvégén a Hyundai Merchant jelezte, hogy átveszi az eszközeit és a személyzetet.
A VesselsValue értékelése szerint a Hanjin tulajdonában lévő 63 hajóért 1,76 milliárd dollárt lehet elkérni a piacon. A cég flottájában 78 bérelt hajó is volt, adóssága azonban 5,5 milliárd dollárra rúg, ezt a kiárusításból befolyó összeg sem fedezi. A világ hetedik legnagyobb tengeri fuvarozó vállalatának csődje miatt továbbra is 14 milliárd dollár értékű áru vár kirakodásra a konténerhajókon. Amíg a kikötők nem kapnak garanciát arra, hogy szolgáltatásaikat kifizeti a Hanjin, addig be sem engedik őket a dokkokhoz. Ha beengedik, akkor viszont félő, hogy nem juthatnak ki, a hitelezők ugyanis rájuk tehetik a kezüket, kivéve, ha a három védett kikötőben – Los Angeles, Hamburg és Szingapúr – vetnek horgonyt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.