BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hárommillióval több utas érkezhet Ferihegyre

Decemberben indul és 2018 nyarára fejeződik be a Ferihegyi reptér 5,2 milliárd forintba kerülő kapacitásbővítése. A terminál évi 15-16 millió utast fogadhat majd.

Az engedélyeket már megkapták, és decemberben hozzá is látnak a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér bővítéséhez – mondta a Világgazdaságnak Hardy Mihály, a repülőteret működtető Budapest Airport (BA) Zrt. kommunikációs vezetője. A repülőtér 2B termináljához csatlakoztatva 220 méteres új épületszárnyat, mólót építenek, ami mintegy tízezer négyzetméterrel növeli meg a 2-es terminál tranzitterületét, és a beruházással jelentősen megnő a repülőtér beszállókapu-kapacitása is. Az új létesítménynek köszönhetően 27 új beszállókapuval és tíz új utashíddal gyarapodik a terminál (jelenleg a 2A terminálon öt, a 2B-n pedig hat ilyen híd található).

Az új, Pier B elnevezésű mólót úgy tervezték meg, hogy a keskeny és a széles törzsű gépeket is ki tudja szolgálni, ráadásul a repülőgép méretétől függően bizonyos konfigurációban több állóhelyet is kínál. Ezért arra is lehetőség nyílik, hogy bizonyos gépekhez két csáp csatlakozzon, amelyeken az utasok elhagyhatják a gépeket.

A tekintetben is rugalmas és egyben komplex lesz az új létesítmény, hogy valamennyi csomópont alkalmas lesz utashidas, buszos, illetve gyalogos beszállításra. Ez azért fontos, mert a légitársaságoknak ezzel kapcsolatban eltérő igényeik vannak: a diszkontok például az alacsonyabb költségek miatt több helyen buszoztatják vagy sétáltatják az utasokat. Így van ez Ferihegyen is, ahol a Malév bedőlése és a fapados légitársaságok megerősödése után az ő igényeik alapján – ideiglenes jelleggel – felépítettek egy könnyűszerkezetes csarnokot, ahová a diszkont-légitársaságok utasainak hosszasan kell kigyalogolniuk. Az új létesítmény átadása után funkcióját veszítheti a bádogépület, ezért azt lebonthatják. Erre azonban még egy ideig várni kell, hisz a mintegy 5,2 milliárd forintra – 16,9 millió euróra – becsült építkezés a tervek szerint másfél évig tart.

Az utasmóló beton, acél és üveg kombinációja lesz, stílusjegyeiben pedig keveri az öt éve megépített SkyCourt és a régebbi 2B terminál építészeti jegyeit. A belső felületek, például a padlóburkolat, a SkyCourt hangulatát idézik, míg a külső alumíniumpanelek a 2B terminál homlokzatával harmonizálnak.

A Pier B része annak a fejlesztési stratégiának, amellyel növelik a reptér kapacitását, és ami egyúttal ahhoz is hozzájárul, hogy a Budapest Airport megtartsa régiós vezető helyét a tízmilliós utasforgalmat lebonyolító repülőterek között – mondta korábban Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója. A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér évi 11,5-12 millió utas fogadására képes, tavaly minden rekordot megdöntve csaknem 10,3 millióan fordultak meg Ferihegyen. A következő években várhatóan tovább növekszik a forgalom – idén már meghaladhatja a 11 milliót –, így már most hozzá kell látni a fejlesztéshez, hogy mire az utasok száma eléri az évi 11,5 milliót, rendelkezésre álljon az új létesítmény, amellyel a reptéri fogadókapacitás 15-16 millió utasra nő.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.