Közösen üzemelteti majd a Kína és Európa közti járatait a német Lufthansa-csoport és az Air China – jelentette be tegnap a két, egyaránt a Star Alliance szövetséghez tartozó nemzeti légitársaság. A megállapodás értelmében kibővítik az együttműködésüket menetrendjük összehangolásában, illetve a leszállási jogok megosztásában – közölte a pekingi aláírási ceremónián a Budapestre is közlekedő Air China elnöke, Cai Jianjiang. A kétéves tárgyalás után megszületett – még a hatóságok jóváhagyására váró szerződéssel – létrejövő vegyes vállalat a legszorosabb együttműködés, amit a kínai törvények egy külföldi légitársasággal megengednek.
Jelenleg a Kína és Európa közti légi utak piacát az Air China vezeti 22 százalékos részesedéssel, utána a Lufthansa következik 17 százalékkal – mondta az aláírás után a kínai légitársaság egy illetékese a Bloomberg szerint, hozzátéve, hogy ebben nincs benne Oroszország és Észak-Európa (a megállapodás nem vonatkozik az ezekbe közlekedő járatokra). A másik nagy légiszövetségen, a Skyteamen belül már korábban megszületett egy hasonló együttműködés, az Air France-KLM és a China Southern Airlines között (utóbbi utasszám alapján a legnagyobb ázsiai légitársaság).
A 2017-es nyári menetrendben már érvényesítendő megállapodás kiterjed a Lufthansa-csoporthoz tartozó svájci Swissre és az osztrák Austrian Airlinesra is, így a Lufthansához hasonlóan ezek is hozzáférést kapnak az Air China kínai útvonalaihoz, az utóbbi utasai pedig több közös járaton mehetnek majd Ausztriába, Belgiumba, Németországba és Svájcba a frankfurti, müncheni, zürichi és bécsi csomópontok igénybevételével. Szakértők szerint az Air Chinának azért jó a megállapodás, mert így csökkentheti függőségét a belföldi járatoktól – jelenleg azok adják az árbevétele több mint 60 százalékát –, a Lufthansának pedig azért, mert egy olyan országban erősíthet, amely várakozások szerint hamarosan átveszi az USA-tól a világ legnagyobb légi közlekedési piacának kitüntető címét.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.