BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nagyot esett a magyar ipar

Az ipari termelés volumene 4,7 százalékkal elmaradt júliusban az egy évvel korábbinál - közölte első becslése alapján kedden a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).

2016 júliusában az ipari termelés volumene 4,7 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól, munkanaphatástól megtisztítva a termelés lényegében változatlan (–0,1 százalék) volt - jelenti a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).

Munkanaphatástól megtisztítva a termelés 0,1 százalékkal mérséklődött. 2016 júliusában kettővel kevesebb volt a munkanapok száma, mint egy évvel korábban.

A termelés az év első hét hónapjában 1,3 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest. Az előző hónaphoz viszonyítva a szezonálisan és munkanaptényezővel kiigazított ipari kibocsátás júliusban 0,4 százalékkal csökkent - jelenti a KSH.

Schindele Miklós, a KSH főosztályvezető-helyettese az adatok ismertetésekor elmondta: az ipari termelésben meghatározó súlyú járműgyártásban jelentős volt a visszaesés, de csökkent a termelés az élelmiszeriparban, a vegyiparban és az elektronikus fogyasztási cikkeknél is.

A csökkenés csak részben indokolható a naptárhatással, többnyire minden olyan ágazatban visszaesés tapasztalható, amelyekben korábban növekedés volt jellemző - hangsúlyozta Schindele Miklós. A csökkenést ugyanakkor ellensúlyozta például a kőolaj-feldolgozásban tapasztalt növekedés - tette hozzá

Júniusban szintén elmaradt az ipari termelés volumene az egy évvel korábbitól, a nyers és a munkanaphatástól megtisztított adatok szerint egyaránt 0,3 százalékkal csökkent az előző hónapban. Az ipari termelés csökkenésére - éves összehasonlításban - a júniusit megelőzően márciusban volt példa, előtte ugyanakkor 2013 szeptembere óta, azaz 30 hónapig emelkedett az ipari kibocsátás. A KSH szeptember 14-én teszi közzé a 2016. júliusi ipari termelés második becslését.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.