A Xiaomi kivételesen jó negyedévet tudhat magáénak a gyorsjelentés szerint: nyeresége 10 százalékkal nőtt, a bevétele pedig 31 százalékkal rekordszintre emelkedett. Az adózott eredménye 5,34 milliárd jüan (285,7 ezermilliárd forint) volt a szeptember végével záródott három hónapban az egy évvel korábbi 4,87 milliárd jüan után. Az elemzők véleményének átlagában csökkenő, 4,47 milliárd jüan profit szerepelt. Az egyszeri tételek nélküli nyereség 4,4 százalékkal, 6,25 milliárd jüanra emelkedett.
A Xiaomi negyedéves bevétele rekordszintre, 92,5 milliárd jüanra ugrott az egy évvel korábbi 70,89 milliárd jüanról, meghaladva a tavalyi harmadik negyedévi 89,66 milliárd jüant.
A Xiaomi okostelefon-eladásokból származó bevétele 13,9 százalékkal, 47,5 milliárd jüanra nőtt.
A cég július–szeptember között összesen 43,1 millió okostelefont adott el, ami 3,1 százalékkal több az egy évvel korábbinál. A szingapúri Canalys elemzőcég szerint az elmúlt negyedévben a Xiaomi 13,8 százalékos piaci részesedésével a harmadik helyen állt a világ legnagyobb okostelefon-gyártói között.
Az IoT (a mobil hálózatba kapcsolt intelligens eszközök közötti megoldások) és a fogyasztói elektronikai szegmensből származó bevétel 26,3 százalékkal, 26,1 milliárd jüanra nőtt, az internetes szolgáltatásokból származó bevétel pedig 9,1 százalékkal rekordszintre, 8,5 milliárd jüanra emelkedett.
Az elektromos járművekből és egyéb fejlett technológiai szegmensből származó bevétel 9,7 milliárd jüan volt.
A Xiaomi a SU7 elektromos autóból csaknem 40 ezret adott el a negyedévben.
A sportos elektromos autó gyártása áprilisban kezdődött, és a cég azt tervezi, hogy 130 ezer autót értékesít az év végéig. A Xiaomi már idén, a második negyedévben rekordokat döntött, ezek után pedig úgy tűnik, a 2024-es év nagy ugrás lehet a cég számára.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.