Amilyen nagyon várták, olyan könnyen szabadulnának Airbus–A380-as szuperjumbóiktól a Singapore Air vezetői. A világ legnagyobb, félezernél is több utast szállítani képes óriásgépének példányait kilenc éve ők állították elsőként forgalomba; a légitársaság az első öt gépet lízingbe vette, és most úgy döntött, hogy a tízéves szerződés lejártával, jövő októberben visszaadja őket. Az elsőnek biztosan ez lesz a sorsa, de aligha kétséges, hogy a többi is visszarepül a Doric lízingcéghez. Utóbbi már megrendelte a gépek teljes belső felújítását, hogy minél kevesebb időt veszítsenek; az új üzemeltető meghatározó lesz abból a szempontból, hogy milyen színvonalra hozzák fel a gépeket, de iparági szakértők szerint nagyon nem fogják cifrázni, mivel valamelyik ázsiai fapados légitársaság lehet a befutó. Nagy kérdés, hogy mennyiért, mivel ezek lesznek az első szuperjumbók a másodpiaci forgalomban.
A monstrumok helyét a kicsik veszik át a transzatlanti vonalakon is – írja a Bloomberg. A Boeing–737-esek és Airbus–A321neók hatótávolsága egyre nagyobb, megközelíti az ötezer kilométert, üzemeltetési költségeik pedig rendkívül alacsonyak – az óriásgépekhez képest. Egyre több fapados légitársaság áll át ezek használatára. A 80–200 fős befogadóképességű repülők a kevésbé forgalmas, alacsony díjakkal dolgozó amerikai reptereken landolnak, ezzel is le tudnak valamennyit faragni a jegyáraikból. A tágas gépekhez képest kényelmetlenebb ugyan egy egyfolyosós, három mellékhelyiséges Boeing–737-esen utazni hat-nyolc órát, de a fapadosok szerint csak így lehetnek életképesek a kisebb nyugat-európai városokból a tengerentúlra tartó járatok.
A briteké volt az augusztus
A brit IAG-csoporthoz tartozó légitársaságoknak bővülést hozott az augusztus: utaskilométerben számolva az ír Aer Lingus forgalma 3,9, a spanyol Iberiáé 3,4, a British Airwaysé 2 százalékkal nőtt. Együtt 10,5 millió utast szállítottak, 3,8 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. Szerényebb számokat közölt a francia–holland Air France-KLM csoport. Az Air France és a regionális Hop! 5,2 százalékkal kevesebb, a KLM 4 százalékkal több utast szállított. A mérleg: 7,2 milló utas és 1,8 százalékos visszaesés. A Lufthansa-csoport mutatói ennél is gyengébbek, a 8,8 millió fős augusztusi forgalom 2,8 százalékos csökkenést takar. A Lufthansa 5 százalékkal kevesebb, míg a Swiss 1,6-del, az Austrian Airlines 2,2 százalékkal több utast szállított.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.