Szerintem azt még az Audi- és Mercedes-hívők is elismerik, hogy a BMW nagyon ráérzett a 4-es sorozat formájára. Tulajdonképpen mindegy, hogy a kupéról, a GranCoupéról vagy a kabrióról van szó, arányai és részletei is jól eltaláltak, miközben úgy utal a korábbi, kétajtós 3-asokra, hogy ízig-vérig modern autó.
És hogy hova lehet fokozni a 4-es sorozatot? Ha nem vesszük számításba az igazi „célszerszámnak” tekinthető M4-eseket, akkor aligha létezik kívánatosabb 4-es, mint a tesztpéldány. Keménytetős kabrióként, M-es sportcsomaggal, összkerékhajtással és a 40i motorral már abszolút az álomautók kategóriájába sorolható. Már csak azért is, mert az új fejlesztésű 3,0 literes, sorhatos blokk hangja zene a fülnek, olyan dallamokon szól a 7000-ig pörgethető turbós gépezet, hogy libabőrös lesz tőle az ember.
A 326 lóerő és a 450 Nm párosa hatalmas erőtartalékkal ruházza fel az autót: elég egy félgáz, a nyolcfokozatú váltó visszagangol két-három fokozatot és közepes fordulaton, nyomatékból megold mindent. Bár sokan mondják, hogy egy BMW hátsókerék-hajtással az igazi, nem lehet elmenni a tény mellett, hogy egyre többen igénylik a 4x4-es hajtást, van olyan piac, ahol már több xDrive-os bajor modell fogy, mint első vagy hátsó kerekes. Igazság szerint még így is előfordul, hogy megmoccan az autó fara (ha szűk fordulóból gyorsítunk ki), de alapvetően nagyon semleges a viselkedés, és nagyságrendekkel magasabb a tapadási szint, mint ha csak hátul hajtana. A kormányzás példásan közvetlen, maximum a futóműbe köthetünk bele, mert nem tudja jól kivasalni az úthibákat.
Egyébként a 4-es kabrió ezzel a motorral igazi nehézbombázó, az 1925 kilogrammos tömeg még akkor sem kevés, ha tudjuk, a megerősített karosszériaszerkezet miatt a modern kabriók nem a pehelysúlyukról híresek – mondjuk nyitott állapotban sem nyeklik-nyaklik a karosszéria. A keménytetővel és a nyakfűtéssel persze igazi négy névszakos modell a BMW, a hangszigetelés pedig semmivel sem rosszabb, mint a kupéban, legfeljebb műszerrel lehetne a különbséget felfedezni. Az viszont nem igazán nagyvonalú, hogy felárat számítanak fel a szélterelőért (119 800 forint), még akkor sem, ha felhúzott ablakoknál országúti tempóig szinte teljesen huzatmentes az utastér, tehát nem nélkülözhetetlen extráról van szó.
Ami az utasteret illeti, hátul csak kisebb termetűek férnek el kényelmesen, elöl viszont nem lehet belekötni a komfortszintbe, ilyennek kell lenniük egy túrakabrió üléseinek! A csomagtér vonatkozásában azonban kompromisszumot kell kötni a kupéhoz képest: az alaphelyzeti 370 literes érték teljesen elfogadható, inkább a nyitott tetőnél rendelkezésre álló 230 liter okozhat problémát.
A szolgáltatások színvonala természetesen zavarba ejtő, a kézírásfelismerő touchpadtől elkezdve a head-up displayen át a szembejövőket „kimaszkoló” távolsági fényszóróig számos hasznos tétel közül választhatunk. De ahogyan az autó alapára sem kevés, az extrákat is drágán mérik, így a 440i xDrive 18,37 millióját könnyedén feltornászhatjuk 25 millióra. Hogy a 326 lóerős modell megéri-e a pénzét a 184 lóerős, 13,2 millió forintos bázis 4-es kabrióhoz képest, az döntse el ki-ki maga, mindenesetre a hathengeres motor teszi igazi ínyencfalattá a típust.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.