Magas ajánlati árakat adtak az M3-as metró állomásainak a felújítására, ennek az lehet a következménye, hogy a megállókat nem újítják fel – mondta Tarlós István. A főpolgármester szerint a beérkezett ajánlatok a kiszámított mérnökárhoz képest olyan magasak, amire nincs fedezete a fővárosnak és a BKV-nak, sőt a többletköltségekre hitelt sem tudnak felvenni, így a főváros nem fogadhatja el ezeket. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium pedig arról tájékoztatta az önkormányzatot, a támogatási szerződésben szereplő, 137,5 milliárd forintos keretösszeget meghaladó többletköltség-igényeket a kormány nem fogja tudni jóváhagyni, és garanciát sem fog tudni vállalni rájuk. A fővárosnak írt levélben azt írták: az ajánlati árak várhatóan mintegy 30 százalékkal lépik túl az eljárás becsült költségét, a mérnökárat. Ráadásul annak a veszélye is fennáll, hogy ha a 137,5 milliárdos keretösszeg nő, akkor az unió túl drágának tartaná a beruházást, és nem adna rá támogatást. Összesen nyolc tendert írtak ki a felújítással kapcsolatban, az elsőt 285 nappal ezelőtt, az utolsót pedig két hete.
Az a feladat, hogy biztonságos állapotba hozzák a metrót, és biztonsággal gondoskodjanak az utasok szállításáról. „Ha a szerelvények, az alagút, a sínek, a biztonsági berendezések és az áramellátó rendszer fel lesz újítva, akkor a biztonságos közlekedésről gondoskodtunk. Az egyetlen, amit el lehet hagyni, az az állomások kiglancolása, attól viszont senki nem hal meg” – mondta a főpolgármester.
A metró vonalán közlekedő pótlóbuszok kapcsán pedig az az újdonság, hogy a Közbeszerzési Döntőbizottság az ügyintézési határidőt meghosszabbította. Egyesek azt vélik ennek hátterében, hogy az egyik indulónak, a Volánbusznak akartak ezzel időt hagyni. „Ha meg kell várnunk, hogy például a Volánnak legyen megfelelő számú magyar busza, akkor nem tudom, a beruházás mikor fog megtörténni” – jegyezte meg a főpolgármester.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.