Amíg korábban pontosan 2,5 tonna tömegű volt az alapváltozat, az új Land Rover Discovery már csak 2115 kilogrammot nyom. Akár 480 kilogramm is lehet a tömegcsökkenés, ami egyfelől az új alumínium térváznak, illetve a V6-os helyett soros négyhengeres alapmotornak köszönhető, az első két üléssor mögött (tetőig pakolva) 1127 liter a csomagtér, a légrugózásnak hála a hasmagasság akár 28,3 centi is lehet, a gázlómélységet 70-ről 90 centire növelték.
A hátsó ülések ledöntése gombnyomásra működik, és nem feltétlenül kell kapcsolókhoz nyúlni, mindez elvégezhető okostelefonról is távolról, így beszálláskor már épp az igényeinknek megfelelő elrendezés várja a használót. Az utastérben akár 9 USB csatlakozás is lehet, a fedélzeti wifi nyolc készüléket képes kezelni.
Alapfelszerelés a légrugózás, a Terrain Response rendszer, a 10 colos képátlójú InControl Touch fejegység, a középső szinten már navigáció, digitális légkondicionáló is van a fedélzeten, a HSE-ben a többi között Meridian hifi, Windsor bőrkáprit, panoráma-üvegtető, LED-es fényszórók jelentik a többletet.
Három motorral indul a forgalmazás 2017 tavaszán, az alap a 2,0 literes, kétturbós, négyhengeres Ingenium dízel 240 LE/500 Nm teljesítménnyel, a 3,0 literes V6-os dízel 258 LE/600 Nm teljesítményű, a benzines a 3,0 literes V6-os kompresszoros 340 LE/450 Nm-rel. A váltó minden esetben nyolcfokozatú automata, modelltől függően van terepfokozat is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.