A világ bortermelése az idén várhatóan öt százalékkal 259 millió hektoliterre csökken, a legjelentősebb termelő a tavalyi évhez hasonlóan Olaszország lesz Franciaország és Spanyolország előtt - közölte a nemzetközi szőlészeti és borászati szervezet (OIV) Párizsban. Húsz év óta nem volt ilyen gyenge év a borágazatban a szervezet szerint, amely ennek okát a szőlőtermesztést kedvezőtlenül érintő éghajlati eseményekben jelölte meg.
Prognózisuk szerint Olaszország várhatóan megőrzi vezető helyét 48,8 millió hektoliterrel, ami két százalékkal kevesebb a 2015-ösnél. Franciaországban 41,9 millió hektoliter, a tavalyinál 15 százalékkal kevesebb új bor lesz a szervezet várakozása szerint.
Magyarország 15. a rangsorban 2,7 millió hektoliterrel, ami hat százalékos csökkentést jelent a tavalyi évhez képest a nemzetközi szervezet szerint.
Európában csak Spanyolországnak (1 százalékkal) és a 13. helyen álló Romániának (37 százalékkal) sikerült növelnie az előállított bor mennyiségét, 37,8 millió illetve 4,9 millió hektoliterre.
A világon negyedik Egyesült Államokban 22,5 millió hektoliter borra számítanak az idén, ami két százalékos bővülés, és az ötödik helyre került Ausztrália is növelte a termelését öt százalékkal 12,5 millió hektoliterre.
Dél-Amerikában jelentős visszaesést várnak, a kilencedik Argentínában 35 százalékkal 8,8 millió hektoliterre, a hetedik helyre került Chilében 21 százalékkal 10,1 millió hektoliterre, míg a 21. Brazíliában 50 százalékkal 1,4 millió hektolitere zsugorodik az idén az előállított bor mennyisége.
Az OIV adatai szerint Olaszország tavaly vált világelsővé a bortermelésben, akkor egy év alatt tíz százalékos növekedést ért el, miközben a második helyre szorult Franciaországban stagnált.
Egy márciusban Rómában kiadott jelentés szerint Olaszország már nemcsak a legfőbb bortermelő, hanem a legfőbb exportőr is.
A világ bortermelése 2013-ban 276,6 millió hektoliterrel rekordot döntött, azóta viszont a klimatikus viszonyok miatt csökken.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.