BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Időseket vert át a cég, a lehető legnagyobb bírságot kapta

A maximális bírságot szabta ki a GVH arra a cégre, amely az üdülési jogok eladásával trükközött.

Megtévesztette a fogyasztókat az üdülési jogok eladásáról szóló ajánlataival a Royal Marketing Európa Kft - ítélt a GVH. A jogsértésért a társaságra kiszabható maximális bírságot, 12,19 millió forintot szabtak ki.

A cég 2014 januárjától 2016 júniusáig telefonos és személyes egyeztetések keretében, valamint a weboldalán népszerűsítette üdülési jogokkal kapcsolatos ajánlatait.

A GVH döntésében megállapította: a vállalkozás valótlanul állította, hogy üdülési jogok másodlagos értékesítésével foglalkozik, és e tevékenységében eredményes, mert valójában ezzel ténylegesen nem foglalkozik. Elhallgatta, hogy a fogyasztóknak lehetőségük van elállási joguk gyakorlására a megbízási szerződés megkötését követően, és nem törekedett a jóhiszeműség és a tisztesség alapelvének megfelelő gyakorlatra a fogyasztókkal történő kapcsolattartásában.

A GVH súlyosító körülményként értékelte, hogy a másodlagos értékesítés ígérete bizalmi jellegű, hogy a kereskedelmi gyakorlat több szempontból is jogsértőnek minősült, a fogyasztók széles körét érte el, illetve időben elhúzódott, illetve hogy a megcélzott fogyasztói kör jelentős része idősebbekből áll, akik minél hamarabb és nagyobb áldozatot is vállalva szeretnék meglévő üdülési jogukat eladni, így kifejezetten nyitottak és érzékenyek az ilyen üzenetekre.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.