Története egyik legjobb üzletét kötötte a Volkswagen, amikor negyedszázada megszerezte a Skoda feletti ellenőrzést. Ma már a konszern egyik fontos bástyája is a Mlada Boleslav-i gyártó, amely kizárólag a nagy számban eladható típusokra koncentrál. Ilyennek szánják a Kodiaqot, a várva várt szabadidő-autót is (SUV), amellyel a hiányzó családi egyterűt is pótolják. Ebben a méretstratégia is segít, a Seat Ateca testvérmodellje a rugalmas MQB platformnak köszönhetően feszegetheti a kategória határait: 4697 mm-es hossza és 2791 mm-es tengelytávja is túlmutat az Audi Q5-ösön is, így bátran kínálhat hétüléses opciót. Olyankor 270 literes a csomagtartó, a pótüléseket a padlóba süllyesztve és a második sort sínen csúsztatva 560–765 liternyi hely szabadul fel, míg azokat is ledöntve 2005 literes az űr. Aki megelégszik az ötüléses verzióval, az alapesetben 650–835 litert pakolhat tele, bővítés után pedig 2065 literrel gazdálkodhat.
Az újdonsággal új terepre lépett a Skoda, ez azonban tudatos koncepció eredménye, mert ilyen arányú és méretű SUV-ot csak a cseheknél találunk a túlzsúfolt szegmensben. Jozef Kaban, a Bugatti Veyron és a Skoda Rapid formatertvezője gondoskodott róla, hogy a „nagy medve” a stílusával is kitűnjön a tömegből. A karakteres megjelenést egyéni ötletek dobják fel; a csíkszerű fényszóró alá beépített kiegészítő lámpa a következő Skoda formanyelv része, a motorháztető hangsúlyos domborításáról és a markáns hűtőrácsról is azonnal felismerhető. A nyújtott forma, a műanyag betéttel védett küszöb még elegánsabbá teszi az autót. Nem estek túlzásba a tömegével sem, a legújabb trend szerint alig 1,5 tonna a Kodiaq belépő modelljének önsúlya, erre rakódhatnak rá a 88 kilós többletet jelentő, Haldex rendszerű összkerékhajtás mellett az extrák.
Alapáron az 1.4 TSI turbós benzines kerül bele 125 lóerővel és hatfokozatú kézi váltóval, a 150 lóerős verzió a hatfokozatú DSG-vel is kérhető, az erősebbik benzines, a 180 lóerős 2.0 TSI pedig már hétfokozatú DSG-vel, amelyet a 150 és 190 lóerővel választható 2,0 literes TDI dízelekhez is kapcsolnak. A modern kütyük, mint a 360 fokos kamera, a gyalogosfelismerő-vészfékező vagy a dugóban önállóan araszoló rendszer mellett olyan jellegzetesen skodás apróságok is vannak, mint a tanksapka belsejében tartható jégkaparó, az ajtóba rejtett esernyő és az ajtóélvédő. Hangulatvilágítással színesíthető belsejéből nem hiányozhatnak a multimédiás-kommunikációs eszközök, így a 6,5–8 colos érintőképernyő sem.
Év végétől már rendelhető a hozzánk februárban érkező Kodiaq. Az importőr évi 500 példány értékesítésével számol, ennek egy részét várhatóan a Superb korábbi vásárlói választják majd, mert árszintje és felszereltsége is a csúcsmodelléhez hasonló lesz.
Terepes elődök
1966-ban mutatkozott be az egyetlen Új-Zélandon tervezett és gyártott szériaautó, a Skoda Octavia műszaki alapjait hasznosító Trekka. A mezőgazdasági használatra szánt furgon az eredeti Land Roverre emlékeztetett, kétkerék-hajtása miatt azonban nem volt igazi ellenfele. Hazájában a magas importvámok miatt egyszerű formaterve és gyenge minősége ellenére is népszerű volt. 1973-ig gyártották, ez elég volt ahhoz, hogy kultusztárggyá váljon. Saját néven elsőként a II. világháborúban, katonai célokra fejlesztett 1101 P-vel lépett be a terepre a Skoda. Ebből hazánkba is jutott, a nálunk Colonial néven futó jármű teljesítményén és terepképességein a magyar honvédség kérésére javítottak. Az ezredfordulóig kellett várni az első összkerékhajtással és emelt hasmagassággal terepképessé tett Skoda személyautóra, az Octavia Combi 4x4-esre, és újabb szűk tíz év telt el a kompakt méretű Yeti piacra dobásáig.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.