A harmadik negyedévben ötödével, 22,45 milliárd dollárra nőtt a Google anyavállalata, az Alphabet forgalma az egy évvel korábbihoz képest. A társaság friss pénzügyi beszámolója szerint a bevétel túlnyomó többsége a hirdetésekből származik, a július-szeptemberi időszakban 19,82 milliárd dollárt hoztak a reklámok a cégnek. Ruth Porat, az Alphabet pénzügyi igazgatója az eredmények kapcsán közölte, hogy a mobilos, valamint a videókhoz kapcsolódó hirdetések meghatározó szerepet játszottak a harmadik negyedéves eredményekben.
A vállalat, illetve a partnerek felületein megjelent reklámok 33 százalékkal több kattintást hoztak a szeptemberrel zárult három hónapban, mint egy évvel korábban, és ez a növekedés elsősorban a mobilos felhasználóknak volt köszönhető. Míg pár évvel ezelőtt az elemzők és a befektetők még attól tartottak, hogy a mobilforradalmat nem tudja majd lekövetni a Google, addig napjainkra bebizonyosodott, hogy az Android operációs rendszernek, illetve az okostelefonok jelentős részére előre telepített szolgáltatásainak – térkép, kereső, YouTube – sikerrel vette ezt az akadályt is a vállalat.
A világon működő okosmobilok mintegy 87 százalékán található meg a cég operációs rendszere az IDC adatai szerint, és a digitális marketinggel foglalkozó Merkle Inc. elemzése szerint a mobil keresőpiac 95 százalékát uralja a társaság. A The Wall Street Journal beszámolója szerint néhány elemző már úgy vélekedik, hogy a Google teljes hirdetési bevételének felét adhatja a mobil szegmens. Erre vonatkozó pontos adatokat ugyan nem tett közzé a társaság, azonban a mobiltelefonokon futtatott keresések száma már tavaly meghaladta a személyi számítógépeken indítottakét.
A mobilkészülékek felértékelődése ugyanakkor kihívást is jelent a vállalat számára. A mobilos reklámok ugyanis általában olcsóbbak, mint a számítógépeken megjelenők, így elég jelentős mértékben csökken az átlagos ár, amit a hirdetők átlagosan fizetnek, a harmadik negyedévben például éves összevetésben 11 százalékos volt a visszaesés ebben a mutatóban. Ennek ellenére az Alphabet nyeresége a július-szeptemberi időszakban 5,06 milliárd dollárra nőtt, ami 27 százalékos bővülést jelent az egy évvel korábbihoz képest. Ez a teljesítmény azért is figyelemre méltó, mert az egyéb üzletágak – többek között a Google Fiber nagy sebességű internetszolgáltatás és az okostermosztátokat gyártó Nest – mindössze 197 millió dolláros bevétel mellett 865 millió dollárnyi veszteséggel zárták a harmadik negyedévet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.