Idén a harmadik negyedévében a teljes népesség naponta átlagosan négy óra 16 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely tíz perccel kevesebb, mint az előző év ugyanezen időszakában – közölte a Nielsen Közönségmérés. A kereskedelmi szempontból legértékesebbnek tekintett 18-49 évesek körében 15 perces csökkenés, az ötven évnél idősebbek naponta átlagosan 5 óra 59 percet tévéztek az év harmadik negyedében, amely 5 perccel kevesebb, mint egy évvel korábban.
A négy évnél idősebb, tévés háztartásban élők körében 2015 harmadik negyedéhez képest egyedül a filmcsatornák részesedése nőtt nagyobb mértékben – 9,4 százalékról 11,4 százalékra. A többi tematikus csatornacsoport részesedése viszonylag stabil maradt: 1 százalékpontnál kisebb volt az elmozdulás a tavaly mért értékektől az általános szórakoztató, az életmód, a sport, a zene, az ismeretterjesztő és a gyerekcsatornák valamint a DVD/videó esetében is, ugyanakkor a két országos kereskedelmi csatorna (RTL Klub, TV2) együttes közönségaránya 2,8 százalékponttal csökkent.
Bár a programkínálat 9,8 százalékát a művelődéssel, tudománnyal, kultúrával kapcsolatos műsorok alkották, a nézők tévéfogyasztásának csupán négy százalékát tették ki, de a kínálati arányhoz viszonyítva csekélyebb mértékben kapcsoltak a zenei és az „egyéb” (például reklám, műsorajánló) típusú műsorokra is.
Rendszerint ez jellemző a sportműsorok esetében is, de a második negyedévhez hasonlóan itt is részben egy rendkívüli sporteseménynek, a riói olimpiának köszönhetően volt közel azonos a kínálat és a fogyasztás aránya: 7 százalékos sugárzási arányukhoz képest a nézők otthoni tévénézési idejük 7,2 százalékát erre fordították.
A kutatások szerint a teljes népesség a napi tévénézéssel töltött idejének 1,3 százalékát, átlagosan 3,2 percet fordított időben eltolt televíziós tartalom fogyasztására 2016 harmadik negyedévében. (Ez azt a nálunk még nem túl elterjedt tévézési formát jelenti, amikor az ember nem akkor nézi meg a műsort, amikor a tévé adja.)
A napi fogyasztási cikkek (FMCG termékek) hirdetési rangsorában ezúttal is az első helyre a „sör” került, második a „puding, tejalapú desszert”, a harmadik helyen pedig a „szénsavas üdítő” termékosztályának televíziós hirdetései állnak az idei harmadik negyedéves, teljes népességre vonatkozó összes úgynevezett GRP alapján.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.