Negyedik éve képtelen teljesíteni saját – organikus alapon – 5-6 százalékban meghatározott növekedési tervét a Nestlé. A világ legnagyobb élelmiszergyártója az idei első 9 hónapban 65,5 milliárd svájci frankos bevételre tett szert, ez mindössze 600 millióval több az előző év azonos időszakáénál, s elmarad az elemzői várakozásoktól is.
A cégfelvásárlások és devizahatások nélkül mért organikus növekedés csupán 3,3 százalékos, és a cégvezetés szerint nem tartható a 4,2 százalékos terv sem. A csalódást keltő szereplés az iparág többi nagy szereplőjét (Unilever, Danone, Reckitt-Benckiser) is jellemzi. A jelenség hátterében főként a feltörekvő piacokon (kiemelten Kínában) tapasztalható fogyasztáscsökkenés, a számukra kedvezőtlenül alakuló árfolyamok – különösen a Brexitet követő fontgyengülés -, az átalakuló élelmezési szokások mellett az áll, hogy deflációs, illetve alacsony inflációval jellemzett környezetben nem tudják emelni áraikat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.