Budapesten hozta létre globális szoftverfejlesztési központjai egyikét a GE, a létesítményben már most közel ötszázan dolgoznak, de további bővítést terveznek – tudtuk meg John Fordtól, a GE Magyarországi Digitális Fejlesztési Központ vezetőjétől. A társaság új üzletágán, a GE Digitalon belül működő magyarországi egységre eddig mintegy 8 milliárd forintot költött a vállalat. „Már most is meglehetősen nagy csapat, több mint ezer digitális szakember dolgozik nekünk Budapesten, ezen belül mintegy 500 informatikus szerződéses partnerként segíti a munkánkat. A központ beindítása során csak 2016-ban több mint 150 új munkatársat vettünk fel, a magyar fővárosban korábban létrehozott GE Healthcare szoftverfejlesztő központ közel 300 fejlesztője mellé. A digitális kompetenciáink bővítéséhez azonban további 300-400 informatikusra lesz majd szükségünk. Fontos azonban megemlíteni, hogy inkább a minőségre fókuszálunk a toborzáskor, és nem a mennyiségre” – számolt be a tervekről John Ford.
A budapesti GE Digitális Fejlesztési Központ vezetőjének közlése szerint a magyar szakemberek főleg a társaság ipariinternet-platformjára, a Predixre fejlesztenek majd alkalmazásokat. Több területen is erős kompetencia kiépítésére törekednek, így például az adatelemzésre, a mikroszolgáltatásokra és a vállalatirányítási megoldásokra is kiemelt figyelmet fordítanak.
A GE Digitalon belül világszerte hat központot hoztak létre, ezek közül három az Egyesült Államokban, egy Indiában, egy pedig Szaúd-Arábiában található. A hatodik a budapesti, amelyet hivatalosan ma nyitnak meg Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter és Colleen Bell amerikai nagykövet jelenlétében. A magyar központ mellett szólt a kedvező földrajzi elhelyezkedés, a képzett munkaerő és az is, hogy a GE számára fontos helyszín az ország, amit az is jelez, hogy valamennyi üzletága megtalálható itt – mutatott rá John Ford. A budapesti szoftverfejlesztő központ irányítását néhány hete átvevő szakember szerint kihívást jelent a megfelelő mennyiségű informatikus megtalálása, azonban úgy véli, hogy nem érdemes eltúlozni a problémát. „Az Egyesült Királyságban több mint félmillió ember hiányzik az infokommunikációs szektorból, de az Egyesült Államokban és Indiában is ugyanezzel a problémával néznek szembe. Van persze kihívás, de éppen ezért fontos, hogy ne csak azt mutassuk meg, hogy mit értünk el, és mire vagyunk képesek a szakterületünkön, de azt is, hogyan viszonyulunk a munkatársainkhoz, vagyis a GE emberi arcát” – tette hozzá John Ford.
Az amerikai társaság az elmúlt két évben jelentős fejlesztéseket hajtott végre Budapesten, aminek köszönhetően az új székházukban már több mint 2500-an dolgoznak, többségük a Globális Üzleti Szolgáltatóközpontban. A GE-nek mintegy 10 ezer alkalmazottja van Magyarországon, és 12 gyára, az elmúlt két évben több mint 33 milliárd forintot fektetett be Magyarországon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.