BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A magyar Vitara is húzta a Suzuki eredményét

A Magyar Suzuki Zrt. jelentős mértékben hozzájárult ahhoz, hogy a Suzuki csoport összesített üzemi eredménye a 2016-os pénzügyi év második felében (április és szeptember között) az előző év azonos időszakához képest 14,3 százalékkal emelkedett, és elérte a 115,5 millió jent.

Az európai piacon pedig 201,9 százalékkal nőtt a vállalatcsoport eredménye  – mondta az esztergomi gyár új vezérigazgatója, Yoshinobu Abe egy szerdai sajtótájékoztatón. A növekedés egyik záloga a 2015 óta Esztergomban gyártott Vitara kompakt, városi terepjáró, amelyből tavaly csaknem 81 ezret adott el külföldön a Magyar Suzuki – emelte ki a vezérigazgató.

Az idén 25 éves magyarországi vállalat tervei szerint jövőre legördülhet a szalagról a hárommilliomodik Suzuki. Az esztergomi üzemet eredetileg évi ötvenezer autó gyártására alakították ki, az elmúlt évek fejlesztéseinek eredményeként a kapacitása két műszakban ma már 210 ezer. Idén egyébként a válság utáni legjobb évre készülnek, a tervek szerint ugyanis 210 ezer autót gyárthatnak Esztergomban. A gyárterület jobb kihasználása érdekében egy három éves modernizációs programot valósítottak meg, a beruházás költsége meghaladta az egymilliárd jent. Ezt a cég saját forrásból finanszírozta.


A Vitara mellett az idén bemutatott új SX4 S-Cross is egyre népszerűbb Magyarországon, ahol a Suzuki vezeti az idei összesített személyautó eladási listát – mondta Krisztián Róbert, a Magyar Suzuki operatív igazgatója. Idén október végéig 8836 új Suzukit helyeztek forgalomba Magyarországon, így az esztergomi autópiac részesedése elérte a 11,6 százalékot. A tavalyi évhez képest ez rekordméretű, 45 százalékos bővülésnek felel meg, miközben a teljes magyar piac 25 százalékos növekedést produkált – emelte ki az igazgató. A Suzuki modellpalettáján szereplő autók közül itthon is a Vitara volt a legnépszerűbb, ebből 5255-öt vásároltak a magyar vevők. Töretlen a B kategóriát vezető Swift népszerűsége is, amiből 1516 darabot adtak el, az S-Cross városi terepjáró régi és új változatából pedig 1227 került magyar tulajdonoshoz. Import Suzukikból pedig mintegy nyolcszáz jármű talált gazdára Magyarországon – emelte ki Krisztián Róbert.

A munkaerő kapcsán pedig azt emelte ki Urbán László, vezérigazgató-helyettes, hogy az eddig bőséges szlovák piac is kevesebb utánpótlást ad. Az utóbbi időben túlórákkal és rendkívüli műszakokkal biztosították a termelést. A kormány bérszínvonal emelési és járulékcsökkentési tervei várhatóan segítségére lehetnek a Suzukinak a meglévő munkaerő stabilizálásában – tette hozzá Urbán.

Azt még nem lehet tudni, hogy Japánon kívül hol és melyik gyárban készül majd hibrid, illetve elektromos autó, így egyelőre arra sem lehet válaszolni, hogy ebben szerephez juthat-e Esztergom – válaszolta Világgazdaságnak Yoshinobu Abe. A környezetkímélő autókkal kapcsolatos kutatást a Suzukinak is folytatnia kell – emelte a ki vezérigazgató.


 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.