BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Érdemes ennyire bízniuk a magyar vállalkozóknak a dolgozóikban?

A hazai kis- és középvállalkozások (kkv) vezetőinek több mint 75 százaléka úgy véli, hogy a munkatársakba vetett bizalom elegendő lehet a visszaélések megelőzésére, ugyanakkor az EY Magyarország tapasztalatai szerint a cégek átlagosan éves bevételük 5-7 százalékát visszaélések miatt vesztik el - derült ki a nemzetközi tanácsadó és könyvvizsgáló cég és a Gazdaság-, és Vállalkozáskutató Intézet (GVI) közös kutatásából.

Az MTI-hez csütörtökön eljuttatott összegzés szerint a kkv-vezetők mindössze 8 százaléka szerint okoz gondot vállalatának működésében a korrupció vagy a kenőpénz jelenléte és még ennél is kevesebben, 3,7 százalékuk tart attól, hogy munkatársaik belső információkat szivárogtatnának ki. A megkérdezettek mindössze 9,5 százaléka válaszolta, hogy az utóbbi öt évben érte valamilyen kár a vállalatát csalás vagy visszaélés miatt.
   
Az EY tapasztalatai szerint belső visszaélések átlagban másfél évvel az elkövetés után kerülnek napvilágra, ennyi idő alatt azonban akár végzetes kárt is okozhatnak egy kkv számára. Ezért fontos, hogy a cégnek legyen kidolgozott folyamata a visszaélések bejelentésére, kezelésére, olyan rendszer, amelyben a kollégák felismerik és jelentik a visszaéléseket.
   
A könyvvizsgáló és tanácsadó cég rámutatott: gyakori hiba, hogy a kkv-k nem fordítanak kellő figyelmet a szállítók, ügyfelek, munkavállalók alaposabb megismerésére és figyelemmel követésére. Szintén kritikus lehet a leendő ügyfelekkel és a meglevő üzleti partnerekkel kialakított kapcsolatok kockázatának ellenőrzése. Hasonló hiányosságokat tapasztalnak az EY szakértői a cégvagyon elemeinek és azok valós értékének felismerésében, így például a kritikus digitális vagyontárgyak megfelelő értékelése és védelme kifejezetten gyerekcipőben jár - olvasható a közleményben.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.