Várhatóan 2017 első felében elindulnak a Wizz Air gépei Budapestről a nyugat-balkáni városokba, a start attól függ, hogy mikor sikerül aláríni a cég és a fejlesztési tárca közötti megállapodást. A járatokat az ajánlattevőnek a szerződés aláírását követő 180 napon belül el kell indítania – közölte a Világgazdasággal a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM). A közszolgáltatási szerződés tartalmi elemeiről szóló, az ajánlattevővel folyamatban levő egyeztetések a végükhöz közelednek. „A fejlesztési tárca fokozott figyelmet fordít arra, hogy a szerződés a szolgáltatások elvárt színvonalát garantáló, a teljesülésre megfelelő jogi kereteket teremtő feltételeket rögzítsen” – emelte ki a minisztérium. A jogszabályok szerint a szerződést nyilvánosságra kell majd hozni.
A Malév leállása után Magyarország légi közlekedési piaca nagymértékben átrendeződött. Több útvonalat átvettek más légitársaságok, szép számmal jelentek meg új fuvarozók, és tucatszám kerültek új célállomások a Budapesttel közvetlen összeköttetésben álló városok közé. Több korábbi Malév-desztináció azonban mindmáig nem érhető el átszállás nélkül a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről, noha volna rájuk külgazdasági, külpolitikai, turisztikai és kulturális szempontokkal alátámasztható igény, például a nyugat-balkáni fővárosok esetében.
A hiányzó útvonalak üzemeltetése az elmúlt évek tapasztalata szerint tisztán piaci alapon nem vonzó a légitársaságok számára, a közvetlen összeköttetés kizárólag állami hozzájárulással biztosítható. A magyar kormányzat a nyugat-balkáni célállomásoknál koncessziós beszerzési eljárás megindítása mellett döntött, határidőre egyetlen társaság, a Wizz Air Hungary Kft. nyújtott be ajánlatot. Sikeres megállapodás esetén a légitársaság monopolhelyzetben szolgálhatja ki az öt nyugat-balkáni útvonalat, az ezeken keletkező veszteséget a pályázati kiírás szerint az állam megtéríti. „Az elszenvedett üzemeltetési veszteségek ellentételezésének maximális mértékét a felek a tárgyalások lezárásáig véglegesítik” – közölte most az NFM.
A közvetlen légi összeköttetés erősítheti a diplomáciai, gazdasági, idegenforgalmi kapcsolatokat Albániával, Bosznia-Hercegovinával, Koszovóval, Macedóniával és Montenegróval – emelte ki a fejlesztési tárca, hozzátéve, hogy e járatindítások összhangban vannak a déli és a keleti nyitás külgazdasági stratégiáival. A térségben több magyarországi cégnek is van leányvállalata, amelyek most csak többórás utazással, várakozással közelíthetők meg, például Bécsen keresztül. Ez az idő csökkenhet akár egy órára is az új járatok elindításával.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.