BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Menetrend szerinti Lufthansa-profit

Több utas, kevesebb bevétel és apadó üzemi nyereség jellemezte a Lufthansa csoport harmadik negyedévét, igazolva azt, hogy a hozzá tartozó légitársaságoknak nem tett jót az élesedő piaci árverseny. Az alacsony kerozináraknak köszönhető megtakarításokat a szektor szereplői kapacitásaik növelésére fordították, hogy az utasigényeket ki tudják elégíteni. Az utasok megszerzéséért kibontakozott árverseny viszont a bevétel visszaesését hozta: a csoportszintű 8,83 milliárd euró 111 millióval maradt el a tavalyi harmadik negyedévitől. A járatok töltöttsége is csökkent, 86-ról 84,4 százalékra, miközben a csoport tagjai – a 3,8 százalékkal megnövelt járatszám miatt – 600 ezerrel több, 32,7 millió utast szállítottak. Mindez nyomot hagyott az egyszeri tételektől megtisztított üzemi eredményen is: 6,3 százalékkal 1,15 milliárd euróra zsugorodott. Az adózott eredmény viszont 79 százalékkal 1,42 milliárd euróra ugrott, ám ennek hátterében a vállalatnál működő nyugdíjalapokkal kötött megállapodás egyszeri hatása áll – jegyzi meg a Marketwatch. A járatszám növelése a csoport foglalkoztatotti létszámán is meglátszik, a tavaly szeptemberinél 4 százalékkal többen, 124 ezren dolgoztak a németeknek – a folyamatos költségcsökkentések közepette. A bérek állandó konfliktusforrást jelentenek: egy hete az Eurowings és a Germanwings csaknem négyszáz járatát kellett törölni a légi személyzettel folytatott, elhúzódó vita miatt. (További leállásokra is számítani lehet, mivel a szakszervezetek ellenállnak annak, hogy a csoport újabb megszorításokkal növelje a versenyképességet.) A Lufthansánál a pilóták szakszervezetével egyeztet a menedzsment, megállapodás ott sincs.

A befektetők lassan hozzászoknak az állandó alkudozásokhoz, megnyugtatásukra Carsten Spohr vezérigazgató közölte, hogy tartják magukat ez eredeti tervhez, azaz a tavalyi 1,82 milliárd eurós, egyszeri tételekkel kiigazított nyereség megismétléséhez (szeptember végén már 1,68 milliárdnál járt a csoport). Spohr szerint 2017-re is bizakodással tekinthetnek, noha a piac továbbra is volatilisan alakul.

Írek utaztatják a német turistákat

Március végétől a frankfurti repülőtérről is indít nyaralójáratokat Portugáliába és Spanyolországba a Ryanair. A malagai, mallorcai, alicantei és farói járat startját David O’Brien, az ír fapados társaság vezérigazgatója jelentette be a Fraport vezetőivel közös sajtótájékoztatóján. A Lufthansa-csoport diszkont-légitársaságainak komoly konkurenciát jelentő Ryanair évi 400 ezerre tervezi frankfurti utasforgalmát, megjelenésükre 200 millió dollárt költenek, és két gépüket állomásoztatják majd ott. A Ryanairnek eddig a várostól száz kilométerre eső Frankfurt-Hahn repülőtér volt a bázisa.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.