Decembertől a győri Audi a jelenlegi háromról két műszakra tér át. A felszabaduló dolgozók közül emiatt 550-en egy ideig a Volkswagen konszern pozsonyi járműgyárában kapnak munkát, háromszáz főt pedig az Audi motorgyárában foglalkoztatnak – mondta a Világgazdaságnak Czechmeister Mónika, az Audi Hungaria Motor Kft. kommunikációs vezetője. A pozsonyi ingázók nettó húszeurós napidíjat kapnak pluszjuttatásként. Akkor térnek majd vissza, amikor megkezdődik az új modellek gyártása. Az átállásra azért van szükség, mert a győri Audi több modellje elavult, életciklusának vége felé jár, csökkent irántuk a kereslet.
Győrben egyébként nem áll meg a munka, sőt a következő időszakban bővítik a szerszám- és járműgyárat, és felkészülnek az Audi Q3-as modell 2018-tól várható sorozatgyártására. Ennek érdekében egy 80 ezer négyzetméteres új karosszériaüzemet építenek. Az év végéig elkészül a gyártócsarnok, ezután megkezdődnek a belső munkálatok. Győrben 2018-ban kezdődhet el a városi terepjárók (SUV) gyártása, ehhez viszont jó betanulást ad a szlovák testvérgyár, hiszen itt gyártják például az Audi Q7-et, a Volkswagen Touareget.
Az első félévben 63,8 ezer autó készült az Audi győri üzemében, köztük 40,4, ezer az A3 Limousine. Emellett 11,2 ezer Audi TT Coupé, 3400 TT Roadster és 8700 A3 Cabriolet gördült le a szalagokról. Az Audi Hungaria motorgyártása eközben ismét átlépte az egymilliós határt az év első hat hónapjában.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.