BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Saját csúcsát döntheti a Ferrari 250

Különleges veteránautókra specializálódott a brit Talacrest kereskedés, amely most a 3387-es alvázszámú, a gyár által másodikként elkészített 1962-es Ferrari 250 GTO-t kínálja eladásra: az irányár 45 millió font, azaz 16 milliárdnál több forint. Ezzel magasan a világ legdrágább autója lehet ez a kocsi, az eddigi csúcstartó szintén egy Ferrari 250 GTO, amelyet 2014-ben árvereztek el 30 415 000 fontért, alig 10,8 milliárd forintért.
Egyedi története miatt árazták be bőven az eddigi rekorder fölé a kérdéses példányt, a gyár tesztelésre használta, 1962. március 16-án kapott forgalmit, miután New Yorkba adták el. Március 24-én már rajthoz állt a kocsi Sebringben, ahol kategóriaelsőként, összetettben másodikként végzett Phil Hill-lel a volánja mögött – ez volt az első Ferrari 250 GTO, amely versenyen indult.

Ezt követően visszaszállították a gyárba, ahol átnézték és felkészítették a Le Mans-ra: szegecselt hátsó légterelőt kapott, áthelyezték a benzinbetöltő nyílását, az eredeti lyukat pedig szponzormatricával fedték be. A Le Mans-t követően átfényezték, piros lett kék-fehér versenycsíkokkal.

Az autó versenykarrierje 1965-ben ért véget, két évvel később Bernard Stayman 2500 dollárért vette meg, majd 1969 februárjában 5400 dollárért Kirk F. White-nak adta tovább, aki még ebben az évben továbbadta 11 000 dollárért Kit Wilkesnek. 1975-ben került Steve Grisworld tulajdonába, aki 13 000 dollárt fizetett érte, majd felújította (nem eredeti állapotára, vörös maradt újrafényezés közben), és 1978-ban 125 000 dollárért eladta Marc De Fiece-nek. Ezt követően többször is gazdát cserélt az autó, de az árakat már nem jegyezték. 1997-ben került Bernard J. Carl tulajdonába, aki eredeti kék-fehér színére fényeztette át a kocsit, ami 2012 második felétől a Simeone Foundation Museumban volt kiállítva.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.