Az idén jelentősen tovább növekedett tavalyhoz képest a Széchenyi Kártya Program keretében kihelyezett hitelek összege – ez a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének (VOSZ) legfontosabb szolgáltatása. A gazdaság és a hitelezés élénkülésével megint érezhetően több vállalkozás igényelte a VOSZ és a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) közösen kidolgozott és működtetett hitelprogramjának termékeit – mondta a Világgazdaságnak Perlusz László, a VOSZ ügyvezető igazgatója. Még nagyobb a bővülés az egyre népszerűbb Agrár Széchenyi Kártyánál, amelyet néhány éve vezettek be a szektor szereplői számára. Az újabb uniós források várható dömpingje miatt pedig várhatóan növekszik majd a népszerűsége a szükséges, és sok esetben hiányzó önerőt kiegészítő és a támogatást megelőlegező termékeknek.
Így mára a Széchenyi Kártya vált a legnagyobb és legkiterjedtebb mikro-, kis- és középvállalkozásoknak szóló állami támogatású hitelprogrammá. A 2002-ben induló program már túl van az 1600 milliárd forintos kihelyezésen, a befogadott igénylések száma pedig elhagyta a negyedmilliós nagyságrendet – hangsúlyozta Perlusz László.
Szervezeti változások
Az új Polgári törvénykönyvhöz kapcsolódóan módosult az idén a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ) alapszabálya, ezt az alkalmat a szövetség arra használta fel, hogy a tagság igényeinek megfelelően modernizálja a szervezetet – mondta Perlusz László, a VOSZ ügyvezető igazgatója. Az eredményesebb érdekegyeztetés és a hatékonyabb szolgáltatás érdekében az eddigi szakmai szekciók felett létrehoztak négy tagozatot is, ezek az ipar, a kereskedelem, a mezőgazdaság és a szolgáltatás szereplőit tömörítik. Így az egyes szakmai szekciók mellett a tágabb ágazati szinten is jobban formálódnak és összehangolódnak az elképzelések, javaslatok. Emellett megszüntették a protokolláris funkciót ellátó, évente megválasztott soros elnöki tisztséget, és így az elnök mellett két elnökhelyettes is részt vesz a szövetség irányításában.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.