Meglódult az idén a magyarok utazási kedve: a harmadik negyedévben 5,5 millió alkalommal utaztak külföldre, 7,7 százalékkal többször, mint egy évvel korábban. A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint ez idő alatt 6,5 százalékkal több lett az egynapos kiruccanás, a turisztikai szempontból fontosabb többnapos utak száma pedig 9,4 százalékkal nőtt. A magyarok külföldi utazásainak száma és turisztikai kiadásaik összege három éve emelkedik; 2016-ra meghaladta a válság előtti szintet, csak az összes tartózkodási idő maradt még el attól. A költés nő a legdinamikusabban: a harmadik negyedévben a külföldi utakon 251 milliárd forintot költöttek a magyarok, 16 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.
Vélhetően az egyéni utazások szaporodhattak, hiszen az utazási irodák a statisztikai adatokkal ellentétes folyamatról számolnak be. „A szervezett utazások szektora az idén visszaesett a legfontosabb desztinációkban tavalyhoz képest, és még nem érte el a válság előtti szintet” – mondta lapunknak Bakó Balázs, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége illetékese. – „A tavaly még dübörgő törökországi foglalások a geopolitikai fejlemények hatására az idén 20-30 százalékkal estek vissza, de Tunézia is gyengébben teljesített.” A legnépszerűbb célpontok olyan országok voltak, ahová jellemzően egyénileg szervezik meg az utazásokat, a legtöbben Horvátországba, Romániába, Szlovákiába, Csehországba és Görögországba mentek. Visszaesett viszont az Olaszországot, Franciaországot, Törökországot vagy Egyiptomot választók száma.
Ám a 2016-os szezon messze nem a Green Travel tervei szerint alakult, ezért a jövő évre már nem tudták vállalni az idei magas összeget. Az utazásszervezőknek október végéig mindig az előző három év legmagasabb vagyoni biztosítékát kell igazolniuk ahhoz, hogy folytathassák tevékenységüket, ezért jövőre a Green Travel Kft. helyett a cégcsoportba tartozó Green Holidays Kft. végzi majd a kiutaztatást.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.