BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Combos benzinmotorral tettük próbára

Kétszárnyú csomagtérajtajánál sokkal többet nyújt a Clubman, főleg, ha összkerekes. Az egyik legjobb dolog a Miniben, hogy nem kis lökettérfogatú turbómotort használ. Mondjuk szükség is van a köbcentire, hiszen 1,5 tonna felett van a tesztelt Clubman tömege, ami a mai világban már túlsúlyosnak nevezhető egy kompaktautónál. Nem spóroltak az anyaggal, a 4,25 méteres hossz átlagosnak számít, ehhez képest viszont szűk az utastér, tehát nem levegőt cipel az autó, hanem mindenféle stílusos formai megoldást, többé-kevésbé hasznos extrafelszerelést, no meg összkerékhajtást. Utóbbi a tesztünk apropója, hiszen igazán ez az, amitől többet tud a Clubman, mint az egyszerű ötajtós Mini.

Alapvetően a vezetési élmény növelésére találták ki az ALL4 fantázianevű összkerékhajtást, a 141 mm-es szabad magasság miatt már egy padkától is óvakodni kell. Úgy növelik az első kerék keresztirányú erőátviteli képességét, hogy a hosszirányú erőt (a motor nyomatékát) részben a hátsó kerekekre irányítják – a kerék által átvihető egységnyi erőből is több jut a kanyarodásnál fellépő erőhatásra. Remekül kanyarodik az autó, de érezhető késéssel kezdenek csak hajtani a hátsók. Amikor elkezdene kipörögni az első kerék, hátulról jön érezhetően egy rúgás, és ahelyett, hogy megpróbálná letolni az orrát az útról, egyszerűen elfordulunk. Akár szemtelenül magas kanyarsebességgel is, a pontos kormánnyal nagyon jól tudjuk irányítani a Clubmant. Mintha sínen menne az autó, nemcsak egyenesen, hanem kanyarban is.

Elképesztően alacsony fordulaton van a 2,0 literes turbómotor nyomatékmaximuma, így fokozatban is elég rugalmas mondjuk egy előzéshez, de a lendületes autózáshoz vissza kell kapcsolni. Ekkor szembesül a vezető azzal, hogy akadozva kapcsolható a rosszul megvezetett váltókar, ráadásul hiányzik a reteszelés a hátramenet kapcsolási síkja előtt, így óvatosnak kell lenni, amikor visszakapcsolna az ember kettesbe. Ennél még az élményrablónak mondott automatikus váltó is jobb. Egyébként olyan apróságokkal próbálja elkápráztatni használóját és a közönséget a Clubman, mint a gombnyomásra feltáruló hátsó ajtószárnyak. Ezzel csak annyi a baj, hogy a gázteleszkóp bárminek nekinyomja az ajtót, legyen szó garázsfalról vagy másik parkoló autóról – megálláskor rögtön ezt is figyelembe kell venni, vagy bepakoláshoz ajánlatos egy méterrel előrébb gurulni. Ezzel a motorral sem olcsó a Countryman, az alapár 8,83 millió forint.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.