Kétszárnyú csomagtérajtajánál sokkal többet nyújt a Clubman, főleg, ha összkerekes. Az egyik legjobb dolog a Miniben, hogy nem kis lökettérfogatú turbómotort használ. Mondjuk szükség is van a köbcentire, hiszen 1,5 tonna felett van a tesztelt Clubman tömege, ami a mai világban már túlsúlyosnak nevezhető egy kompaktautónál. Nem spóroltak az anyaggal, a 4,25 méteres hossz átlagosnak számít, ehhez képest viszont szűk az utastér, tehát nem levegőt cipel az autó, hanem mindenféle stílusos formai megoldást, többé-kevésbé hasznos extrafelszerelést, no meg összkerékhajtást. Utóbbi a tesztünk apropója, hiszen igazán ez az, amitől többet tud a Clubman, mint az egyszerű ötajtós Mini.
Alapvetően a vezetési élmény növelésére találták ki az ALL4 fantázianevű összkerékhajtást, a 141 mm-es szabad magasság miatt már egy padkától is óvakodni kell. Úgy növelik az első kerék keresztirányú erőátviteli képességét, hogy a hosszirányú erőt (a motor nyomatékát) részben a hátsó kerekekre irányítják – a kerék által átvihető egységnyi erőből is több jut a kanyarodásnál fellépő erőhatásra. Remekül kanyarodik az autó, de érezhető késéssel kezdenek csak hajtani a hátsók. Amikor elkezdene kipörögni az első kerék, hátulról jön érezhetően egy rúgás, és ahelyett, hogy megpróbálná letolni az orrát az útról, egyszerűen elfordulunk. Akár szemtelenül magas kanyarsebességgel is, a pontos kormánnyal nagyon jól tudjuk irányítani a Clubmant. Mintha sínen menne az autó, nemcsak egyenesen, hanem kanyarban is.
Elképesztően alacsony fordulaton van a 2,0 literes turbómotor nyomatékmaximuma, így fokozatban is elég rugalmas mondjuk egy előzéshez, de a lendületes autózáshoz vissza kell kapcsolni. Ekkor szembesül a vezető azzal, hogy akadozva kapcsolható a rosszul megvezetett váltókar, ráadásul hiányzik a reteszelés a hátramenet kapcsolási síkja előtt, így óvatosnak kell lenni, amikor visszakapcsolna az ember kettesbe. Ennél még az élményrablónak mondott automatikus váltó is jobb. Egyébként olyan apróságokkal próbálja elkápráztatni használóját és a közönséget a Clubman, mint a gombnyomásra feltáruló hátsó ajtószárnyak. Ezzel csak annyi a baj, hogy a gázteleszkóp bárminek nekinyomja az ajtót, legyen szó garázsfalról vagy másik parkoló autóról – megálláskor rögtön ezt is figyelembe kell venni, vagy bepakoláshoz ajánlatos egy méterrel előrébb gurulni. Ezzel a motorral sem olcsó a Countryman, az alapár 8,83 millió forint.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.