A cég csütörtöki közleménye szerint az elmúlt három évben a kibercsapdákról végzett kutatások igazolták, hogy az ünnepi szezonban a számítógépes bűnözők is aktívabbak, amit az internetes vásárlások számának megugrásával magyaráznak. Különösen a karácsonyi, a Black Friday és a Cyber Monday - a hálaadás ünnepe utáni első hétfő - körüli időszak veszélyes, mert ilyenkor megugrik az online vásárlások száma.
A támadók olyan programokat használnak, amelyek pénzügyi információk - többek között hitelkártyák és online banki tranzakciók adatainak - megszerzésére is képesek. A Kaspersky szerint az elkövetők a 30 banki trójai programcsalád valamelyikét használják, az összes támadás több mint 90 százalékát az öt legelterjedtebb programmal (Zbot, Nymaim, Shiotob, Gozi, Neurevt) követik el.
A cég szerint a kiberbűnözők nem azonnal támadnak, ezért a következő hónapokban is fokozott figyelemre intik a bank- és hitelkártyával vásárlókat, mivel a támadásokat kellő körültekintéssel ki lehet védeni.
A Kaspersky Lab 1997-ben alakult, árbevétele 2015-ben elérte a 619 millió dollárt, 2016-ban mintegy 3500 alkalmazottja volt. A számítógépes biztonsági megoldásokat kínáló cégnek 400 millió felhasználója és 270 ezer vállalati ügyfele van.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.