A 14 százalékos piaci részt kihasító Ausztria mögött Németország (13) a magyarok legkedveltebb úti célja, megelőzve Romániát (11), Olaszországot és Horvátországot (9-9) – hangzott el a Német Turisztikai Hivatal tegnapi sajtótájékoztatóján. Honfitársaink körében Bajorország (33,1) a legkeresettebb német szövetségi állam, a dobogón Baden-Württemberg (20,2) és Észak-Rajna–Vesztfália (11) kap még helyet. A magyar vendégéjszakák száma 2006 óta 65,5 százalékkal nőtt, a 2016. január–novemberi időszakban 664 ezer honfitársunk szállt meg Németországban. Városokra szűkítve a látogatásokat, Berlin a magyarok kedvence (54 ezer vendégéjszaka), megelőzve Münchent (46 ezer), Frankfurtot (19 ezer) és Hamburgot (13 ezer). Az üdülési célú utak 52 százaléka város- és rendezvénylátogatásra összpontosul, az üzleti utak 58 százaléka pedig konferenciákra és vásárokra.
Idén a reformáció 500 éves jubileumát állítja a középpontba a Német Turisztikai Hivatal, amely Magyarországra is a reformációhoz erősen kötődő piacként tekint, hasonlóan Hollandiához, Svájchoz, Skandináviához, az Egyesült Államokhoz, Kanadához, illetve Dél-Koreához. Hedorfer hangsúlyozta, Luther Márton mint a reformáció szimbolikus alakja és Németország híres történelmi személye fontos szerephez jut a kampányban. A kulturális és vallási érdeklődésű külföldieket célozzák meg, bízva abban, hogy a reformáció öröksége több mint 400 millió embert köt össze világszerte.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.