BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Elkerülhetetlen a digitális átállás a cégeknél

Míg néhány éve is a költségek csökkentése volt a kulcsfontosságú a vállalkozások számára, addig napjainkra a termékek, szolgáltatások minőségének javítása és az ügyfélélmény növelése vált meghatározó céllá – derül ki abból a felmérésből, amelyet az IDC végzett régiós vállalatok körében. A tanulmány szerint a megkérdezett cégek 81 százaléka jelölte meg a legfontosabb üzleti célok között a meglévő megoldásaik minőségének fejlesztését, és 72 százalékuk javítana az ügyfelei benyomásain. A felmérés azonban arra is rámutatott, hogy számos kelet-közép-európai vállalat nem tekint prioritásként az ezen célok megvalósítását nagymértékben támogató digitális átalakulásra.

Az IDC kutatása során megkérdezett cégek 32 százaléka egyelőre nem tervez jelentős lépést ezen a területen. A digitális átalakuláshoz dedikáltan kapcsolódó folyamatok a vizsgált vállalatok kevesebb mint 35 százalékában zajlanak, és 34 százalék indítja el ezeket a közeljövőben. A felmérés egy további érdekessége, hogy meglepően alacsony, mindössze 26 százalék volt azoknak a társaságoknak az aránya, amelyek a teljes céget érintő, mélyreható változásként tekintenek a digitális transzformációra.

Az értékesítés, az ügyfelekkel való kapcsolattartás, a humánerőforrások és a pénzügy területén valósítják meg először a digitális átállást a vállalatok – számolt be a tapasztalatokról Blahut Boglárka, az Oracle regionális digitális stratégiai igazgatója. A korszerű informatikai megoldások bevezetésénél jelentős különbség tapasztalható a nyugat-európai és a kelet-európai cégek között. „Kelet-Európában a kiemelt prioritásokat határozzák meg az ügyfelek. Bár mindenki azt gondolja, hogy összességében kulcsfontosságú a versenyképesség megtartásához és növeléséhez a digitális átállás, vannak kiemelt üzleti területek, amelyek nagyobb figyelmet kapnak, mint például a mobilitás vagy a big data (nagy adatmennyiség hasznosítása), ezért gyakori, hogy ezekre a szegmensekre fókuszáló részprojekteket valósítanak meg. Nyugat-Európában inkább átfogó megközelítéssel lehet találkozni. Ez azért fontos, mert nem tud százszázalékosan kiváló ügyfélélményt nyújtani az a társaság, amelynek például nincs megfelelő háttérkiszolgáló rendszere” – mutatott rá Blahut Boglárka.

Az Oracle regionális digitális stratégiai igazgatója jelezte azt is, hogy bár a tapasztalatok alapján a vállalkozások többsége inkább a külső, ügyfeleknek szóló szolgáltatásoknál kezdi a digitális transzformációt, a kedvező hatásoknak köszönhetően nagyon gyorsan jönnek az újabb projektek és a teljes váltás. A szakember hangsúlyozta, hogy azok az igazán előrelátó cégek, ahol külön részleg, de legalább egy magas szintű vezető van, aki egyben átlátja a digitális átállás teljes folyamatát. Az Oracle tapasztalatai alapján az új technológiák közül sok magyar vállalkozás választja a felhőalapú megoldásokat, amelyek keretében infrastruktúrát, szoftvert, fejlesztőeszközöket vagy akár adatbázist is igénybe vehetnek szolgáltatásként. Ennek megfelelően a társaságnál itthon és globális szinten is kiemelt figyelmet kapnak a felhőalapú megoldások, amit az is jól mutat, hogy a novemberben zárult második üzleti negyedévben először fordult elő, hogy a felhőbevételek átlépték az egymilliárd dollárt.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.