Míg néhány éve is a költségek csökkentése volt a kulcsfontosságú a vállalkozások számára, addig napjainkra a termékek, szolgáltatások minőségének javítása és az ügyfélélmény növelése vált meghatározó céllá – derül ki abból a felmérésből, amelyet az IDC végzett régiós vállalatok körében. A tanulmány szerint a megkérdezett cégek 81 százaléka jelölte meg a legfontosabb üzleti célok között a meglévő megoldásaik minőségének fejlesztését, és 72 százalékuk javítana az ügyfelei benyomásain. A felmérés azonban arra is rámutatott, hogy számos kelet-közép-európai vállalat nem tekint prioritásként az ezen célok megvalósítását nagymértékben támogató digitális átalakulásra.
Az IDC kutatása során megkérdezett cégek 32 százaléka egyelőre nem tervez jelentős lépést ezen a területen. A digitális átalakuláshoz dedikáltan kapcsolódó folyamatok a vizsgált vállalatok kevesebb mint 35 százalékában zajlanak, és 34 százalék indítja el ezeket a közeljövőben. A felmérés egy további érdekessége, hogy meglepően alacsony, mindössze 26 százalék volt azoknak a társaságoknak az aránya, amelyek a teljes céget érintő, mélyreható változásként tekintenek a digitális transzformációra.
Az értékesítés, az ügyfelekkel való kapcsolattartás, a humánerőforrások és a pénzügy területén valósítják meg először a digitális átállást a vállalatok – számolt be a tapasztalatokról Blahut Boglárka, az Oracle regionális digitális stratégiai igazgatója. A korszerű informatikai megoldások bevezetésénél jelentős különbség tapasztalható a nyugat-európai és a kelet-európai cégek között. „Kelet-Európában a kiemelt prioritásokat határozzák meg az ügyfelek. Bár mindenki azt gondolja, hogy összességében kulcsfontosságú a versenyképesség megtartásához és növeléséhez a digitális átállás, vannak kiemelt üzleti területek, amelyek nagyobb figyelmet kapnak, mint például a mobilitás vagy a big data (nagy adatmennyiség hasznosítása), ezért gyakori, hogy ezekre a szegmensekre fókuszáló részprojekteket valósítanak meg. Nyugat-Európában inkább átfogó megközelítéssel lehet találkozni. Ez azért fontos, mert nem tud százszázalékosan kiváló ügyfélélményt nyújtani az a társaság, amelynek például nincs megfelelő háttérkiszolgáló rendszere” – mutatott rá Blahut Boglárka.
Az Oracle regionális digitális stratégiai igazgatója jelezte azt is, hogy bár a tapasztalatok alapján a vállalkozások többsége inkább a külső, ügyfeleknek szóló szolgáltatásoknál kezdi a digitális transzformációt, a kedvező hatásoknak köszönhetően nagyon gyorsan jönnek az újabb projektek és a teljes váltás. A szakember hangsúlyozta, hogy azok az igazán előrelátó cégek, ahol külön részleg, de legalább egy magas szintű vezető van, aki egyben átlátja a digitális átállás teljes folyamatát. Az Oracle tapasztalatai alapján az új technológiák közül sok magyar vállalkozás választja a felhőalapú megoldásokat, amelyek keretében infrastruktúrát, szoftvert, fejlesztőeszközöket vagy akár adatbázist is igénybe vehetnek szolgáltatásként. Ennek megfelelően a társaságnál itthon és globális szinten is kiemelt figyelmet kapnak a felhőalapú megoldások, amit az is jól mutat, hogy a novemberben zárult második üzleti negyedévben először fordult elő, hogy a felhőbevételek átlépték az egymilliárd dollárt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.