Ez a darabszám egyelőre nem igazolja vissza sem az elemzői, sem az autógyártói várakozásokat. Az egész évet felölelő statisztikában 63,3 ezer tisztán elektromos hajtású jármű eladása szerepel, de ez is mindössze 7 százalékos előrelépés 2015-höz viszonyítva. Az Európa-csúcsot az unión kívüli Norvégia tartja 24,2 ezer villanyautóval, őket a franciák követik 21,7 ezerrel. A magyar piacon egyelőre nem hallani a dübörgés hangjait, noha a kormány október végétől maximum másfél millió forintos vissza nem térítendő támogatásban részesíti a zöldautók vásárlóit.
Ehhez képest az európai gyártók szakmai szövetségének (ACEA) adatai szerint 51 darab ilyen autó fogyott az utolsó negyedévben, beleértve a támogatás meghirdetése előtti teljes hónap termését. Ez 38 százalékos előrelépést jelent az egy évvel korábbihoz képest. A tavalyi év egészében a zöldautók flottája 172 darabbal bővült, azaz másfélszeres volt a növekedési tempó. Eggyel kevesebb, 171 fogyott tavaly a belső égésű motorral kombinált, konnektorról is tölthető plug-in hibridekből, ami rendkívül látványos, tízszeres ugrást jelent 2015-höz képest. (A sima hibrideknél megvolt a duplázás, 1674 darabbal.) Bár ilyen alacsony darabszámnál a százalékok nem sokat jelentenek, mindenesetre az arányoké érzékeltetéséhez elég felidézni, hogy a hollandoknál 110-szer, a németeknél 80-szor több a plug-in hibridet helyeztek forgalomba.
Tisztán elektromos és hibrid hajtású személyautókból tavaly együttvéve 155,2 ezerre szereltek rendszámot az EU-ban, ez mindössze 4,8 százalékos plusz 2015-höz viszonyítva. A norvégot az összesítésben is az élen végeztek 45 ezres darabszámmal. Ez a teljes magyar újautó-piacnak közel a felével ér fel.
K. B.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.