A G pavilonban mutatják be a hajókat és a hajózáshoz szorosan kapcsolódó szolgáltatásokat, míg a luxus termékeket és vízi sportokat az F pavilonban ismerhetik meg a látogatók. A mintegy 100 kiállító több mint 200 hajót, köztük 10 méternél hosszabb vitorlást is bemutat. A két pavilonban - az előzetes számítások szerint - több mint 2 milliárd forint értékű hajó kapott helyet. Az esemény fejlődését jelzi, hogy a kiállítói helyek gyakorlatilag már az év elejére teljesen elfogytak.
A Budapest Boat Show minden évben egy-egy fő téma köré szerveződik, amely idén a szabadidős hajózás. Ehhez illeszkedik a négynapos kiállítás programszigetének kínálata is, amely így elsősorban interaktív érdekességekkel várja a látogatókat.
Kollár Lajos, a Magyar Vitorlás Szövetség elnöke - aki Ganczer Gáborral, a Hungexo Zrt. vezérigazgatójával közösen nyitotta meg a kiállítást - az MTI-nek elmondta: ma Magyarországon mintegy 3800 versenyvitorlázó van, mintegy 35 ezer ember vitorlázik az országban kedvtelésből. A vitorlázás népszerűségének növekedését támasztja alá, hogy a szövetség költségvetése az elmúlt négy évben folyamatosan emelkedett. Négy éve még mintegy 160 millió forint volt a büdzsé összege, míg az idén ez az összeg már meghaladja a 350 millió forintot. Emellett a vitorlázás alapismereteivel mintegy 30 százalékkal több gyerek ismerkedik szervezett formában, mint korábban - mondta a Magyar Vitorlás Szövetség elnöke.
A Budapest Boat Show-val egy időben vasárnap ér véget és pénteken kezdődik a Budapest Motor Fesztivál - ugyancsak a Hungexpo Vásárközpontban -, ahol több mint 300 motorral és autóval találkozhatnak az érdeklődők.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.