BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Már 1,23 milliárdan nem tudnak élni a Facebook nélkül

Nagy hajrát vágott ki 2016 végén a Facebook: negyedéves profitja 3,57 milliárd dollárra hízott, ez 128 százalékos ugrás az egy évvel korábbihoz képest. Árbevétele eközben másfélszeresére, 8,81 milliárd dollárra gyarapodott.

A közösségiportál-üzemeltető kenterbe verte az elemzői várakozásokat, amelyek 8,51 milliárdos forgalomról és a 1,31 dolláros egy részvényre jutó nyereségről (EPS) szóltak. Utóbbira tíz centet pakolt rá a Facebook. Nem volt ennyire látványos a portált havonta legalább egyszer felkereső felhasználók számának bővülése, amely az előző negyedévhez képest 3,9 százalék volt, ez hetvenmillió új vagy már regisztrált, de eddig „alvó” ügyfelet jelent. A szeptemberrel zárult negyedévben még 4,69 százalékos volt ez a mutató, azaz a dinamika a telítődéssel egyre lassul, de így is már világszerte 1,79 milliárd ember használja valamilyen szinten Mark Zuckerberg és társai találmányát.

A cég a mobilra küldött hirdetések terjedésének köszönhetően viszont egyre látványosabb számokat produkál. Ma már a mobilhirdetések a teljes árbevétel több mint 84 százalékát adják, értékük a negyedévben 7,25 milliárd dollárt tett ki. Elemzők szerint ma már semmiképp sem kérdőjelezhető meg, a mobilhirdetésekre fókuszáló stratégiaváltás sikere, ezt a fejezetet már akár lezártnak is lehet tekinteni a Facebook történetében.

A sikertörténet azonban nem tart örökké, legalábbis befektetői szemszögből nézve. A gyorsjelentés számait még 2,5 százalékos erősödéssel honorálták a befektetők, de mire a vállalatvezetés által megtartott konferenciahívás befejeződött, másfél százalék el is párolgott ebből. Bár a növekedési tempó lassulására már ez előző negyedévben is felhívták a befektetők figyelmét, ők erről nem szívesen vettek tudomást, és a mostani számok sem a tükrözték teljesen vissza az aggodalmak jogosságát, ám az már hatott, hogy a reklámfelületek 2017-re „elfogynak”, nem lesz több hely arra, hogy a hirdetők üzenetüket eljuttassák az erre fogékony felhasználóknak.

Ezt viszont most beárazták a befektetők, ez nyilvánult meg az árfolyam gyors visszaesésében – jegyzi meg a Techcrunch. A hirdetők által az egyik legjobban figyelt faktor, hogy a havi látogatókon belül milyen magas a naponta visszatérők aránya, konstans volt, maradt az előző negyedévi 66 százalékos szinten. Eközben a naponta többször is csatlakozók száma elérte az 1,23 milliárdot, azaz három hónap alatt újabb 50 millió embert szippantott be a közösségi háló, s lett krónikus Facebook függő.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.