A vállalkozók nagyon várják a vissza nem fizetendő támogatást, és a hónap végéig a pályázatok 99,9 százaléka ki is lesz írva – indította az uniós pénzek jelentőségéről szóló kerekasztal beszélgetést Essősy Zsombor, a MAPI vezérigazgatója a Világgazdaság „Gazdasági kilátások és lehetőségek” című konferenciáján.
A vállalkozók várják a vissza nem fizetendő támogatást, de az „ajándékpénzt” lassan el kell felejteni. Koncz Barbara, a PwC Adótanácsadás üzletágának vezető menedzsere szerint a kkv-k fejében az „ajándékpénz” rögzült, amiből minél előbb el kell mozdulni. Abban az esetben, ha nem sikerül, akkor irányváltáson kell gondolkozni – szögezte le Koncz. Kiemelte: „az ajándékpénz rendszerének beszüntetésével egyet tudok érteni, de úgy látom, a kkv-k erre még nincsenek felkészülve”.
A szakértők szerint a következő 3-5 év kritikus lesz a kkv-knak, több szempontból is. A kkv-k vezetőinek csupán 27 százaléka 40 év alatti és 70 ezer cég van, melynek tulajdonosai 55 évesek vagy annál idősebbek. Kovács Patrik, a FIVOSZ elnöke kiemelte, a kkv-k egyik legnagyobb hibája, hogy csak két lépéssel előrébb tekintenek, de ennél sokkal távolabbra, messzebbre kell látni, mivel a világ hihetetlen tempóban fejlődik és változik – Kovács Patrik, a FIVOSZ elnöke szerint éppen ezért kritikus évek következnek. Kovács kiemelte: „a magyar fiatalok jobb helyzetben vannak, mint az európai fiatalok, köszönhetően a vissza nem térítendő támogatásoknak. Akik ambíciót éreznek magukban vállalkozás indítására, azoknak ez az év valóban sorsfordító lehet” – mondta.
Koncz Barbara szerint viszont az egyik legfontosabb kérdés, a humánerőforrás, hiszen az automatizálás felé haladunk. Kovács szerint, a munkaerőhiánnyal küzdő cégek inkább elindulnak az automatizálás irányába. Essősy szerint a következő 3-5 évben óriási változások lesznek, képzési problémák lehetnek, de munkaerőhiány nem. Krisán az automatizálásról szólva úgy fogalmazott: nem lesz szükség emberekre a gyárakban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.