BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Mást várnak már a fogyasztók, meg is érzi a piac

A kiskereskedők nem mehetnek elég hamar elébe a fogyasztói elvárások változásainak. Ezek egyik mozgatórugója az autózási, közlekedési szokások átalakulása.

Az idén élénkül a magyarországi kiskereskedelem, de kérdés, hogy ennek mely bolttípusok és értékesítési formák lesznek a fő haszonélvezői. Januárban az előző év első hónapjához képest 3,7 százalékkal nőtt az üzletek forgalma a KSH adatai szerint.

E téren sajátos helyzetben vannak az üzemanyag-forgalmazók. Eleve több egységből álló, gyakran országos hálózatuk van olyan kisebb-nagyobb boltokkal, amelyek a mai haszon többszörösét hozhatják, ha a kínálatukat jobban rászabják a napi bevásárlásaikat intéző autósok igényeire és fizetőképességére. Forgalmukat még tovább növelhetik az autózás erősödésével.

Új piacra nyit ajtót számukra a mobilitás sokfélesége is. A töltőállomásoknak egyrészt újfajta üzemanyagokat kell kínálniuk, boltjaiknak pedig további, a közlekedéshez kapcsolódó szolgáltatásokat célszerű nyújtaniuk. Piaci becslések szerint például az elektromos autók már öt éven belül olcsóbbak lehetnek a hagyományosaknál. A jövőre leszállítandó Chevy Bolt és Tesla Model 3 típusok ára például nem éri majd el a 40 ezer eurót. Ez utóbbiból néhány hét alatt bő 400 ezret rendeltek, mindegyiket ezerdolláros foglalóval. Fel kell tehát készülni a gyorstöltők telepítésére és arra, hogy az autósok számára kényelmesen és hasznosan teljen el a töltés ideje.

Az új sodrásirányt az elsők között felismerő, és stratégiájában is megjelenítő Mol már a mobilitás teljes átalakulására készül. Abból indul ki, hogy senki sem azért vesz üzemanyagot, hogy azt birtokolja, hanem hogy eljusson vele valahová. Vagyis az utazási igényt és az utazás közbeni, a maiaknál sokkal változatosabb igényeket kell kielégíteni.

Az alaphelyzet persze a Mol számára is az, hogy kínálnia kell az összes üzemanyagtípust, de már pedzegeti a társaság az autómegosztásos flotta létrehozásának és az online útvonaltervező szolgáltatás elindításának a lehetőségét is. Kibővítené az üzemanyagokon kívüli kínálatát is, kiegészítve a már meglévő fogyasztási cikkeket, éttermet, kávézót és postai szolgáltatást. Nyitna még ruhatisztítót is és mindent, amiért megállna a töltőpontjánál az autós. A társaság úgy érzi, hogy a több mint kétezer saját tulajdonú értékesítési pontja és az azokon megforduló évi tízmillió ügyfele ehhez jelentős versenyelőnyt nyújt.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.