Bár 2016 második fél évében az előző fél évhez képest ötödével, több mint kétezerrel nőtt a termékmegjelenítésekkel népszerűsített márkák száma az országos kereskedelmi csatornákon, a reklámozási mód hatékonyabb kiaknázása azonban még várat magára - áll az NMHH által az MTI-hez pénteken eljuttatott közleményben.
Az országos kereskedelmi televíziók műsorainak termékmegjelenítését vizsgáló aktuális tanulmány az RTL Klub és a TV2 3861, 2016 második felében sugárzott műsorszámát vonta be a felmérésbe. A vizsgálat ezúttal is a médiaszolgáltatások saját gyártásban készített műsoraira fókuszált, és 13 ezer 269 termékmegjelenést azonosított - jelezték.
A közlemény szerint az elemzett adások több mint negyede indokolatlanul adott közre termékmegjelenítésre figyelmeztető feliratot, mivel nem tartalmazott ilyen típusú hirdetést a műsor.
A termékmegjelenítésben a különböző - szolgáltató, autós és sztártémákat feldolgozó - magazinok vitték a prímet, és a márkák szektorai is leginkább ehhez illeszkedtek (közlekedés, szabadidő, szolgáltatás, öltözködés-kiegészítők). A leggyakrabban megjelenő márka az Adidas (463 alkalom) volt, amelyet a Nike (299) és az Electrolux (208) követett.
A felmérés szerint a két csatorna műsoraiban 2019 féle márka tűnt fel, ami 337-tel haladta meg az előző fél év eredményeit. A legtöbb termékmegjelenítéssel (2182) az RTL Fókusz műsorában lehetett találkozni - amely közel kétszer annyi megjelenítést tett közzé, mint amit a holtversenyben ezüstérmes TV2 Aktív című műsora és az RTL Klub Story Extrája (1159). Az összesített féléves érték, a márkaszámhoz hasonlóan, szintén ötödével meghaladta a megelőző periódusban vizsgált kereskedelmi üzenetek számát (10 ezer 987).
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.